هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نکند بافق را از یاد ببرید!

نکند بافق را از یاد ببرید!


نکند بافق را از یاد ببرید!

جایی خواندم که نوشته بود ناموس شما فقط خانواده تان نیست. خانه شما هم ناموستان است که دوست ندارید هیچکس به آن تعرض یا بی‌احترامی کند و من می‌گویم شهرمان هم ناموس ماست و این حقیقت را این روزها بهتر درک می‌کنم؛ چون همشهریانم با تکیه بر کلام مولای متقیان حضرت علی(ع) در پی گرفتن حق خود به پا خواستند و گره از پا و دستهایشان گشودند و نشستند که حقشان را به آنها بدهند و مسئولان محترم بدانید که بافق و بافقی‌ها هنوز ایستاده‌اند. نکند بافق را از یاد ببرید؛ چون هیچ یک از مردم بافق دیگر نمی‌گذارند غبار فراموشی بر گوشه کنار شهرشان بنشینند. جناب آقای استاندار! یادتان باشد جواب اعتماد مردم بافق را به حق و به جا بدهید؛ چون این مردم آنقدر فهیم و مهمان‌نواز بودند که به حرمت حضورتان در شهرشان با چشمانی پر از اشک کمر همت برای کار و آبادانی استان و کشور بستند.
من به عنوان یک زن اشک و بغض‌های زیادی را در چشمان برادرانم دیدم؛ چون طاقتشان تمام شده است که حاصل دست رنج آنها در شهرهای دیگر خرج شود و نصیب آنها و فرزندانشان بیماری و سرطان باشد. حوصله آنها از این همه عقب‌ماندگی و نادیده گرفته شدن به سر آمده است.
جناب آقای استاندار! باید بگویم مردم بافق به دولت تدبیر و امید ایمان دارند و جان فدای رهبر خود خواهند نمود و به توانمندی مسئولان استان و شهرشان معتقدند. این روزها گوشه‌ای از درد و رنج مردم این شهر را دیدید. مردانگی زنانی که دوشادوش همسرانشان برای حق خود و آیندگانشان قدم به عرصه گذاشتند را دیدید. پس یادتان نرود که آنها با اشکهایشان شما را بدرقه کردند. دلهایشان از اعتماد به شما پر شد، پس مدافع حقوق آنان باشید؛ اما یک نکته هم با آقای صباغیان! که عهده‌دار وظیفه بزرگ نمایندگی کارگرها هستید؛ امیدوارم با شناختی که از همشهریان خود و محرومیت‌های آنها دارید از تلاش خود برای تحقق اهداف دست بر ندارید و دلهره و نگرانی که در دل مردم است را نادیده نگیرید؛ چون حق هزاران نفر بر گردن شماست پس لطفاً و خواهشاً دست از تلاش بر ندارید.
باید همت کنید و تلاش کنیم تا فردا در برابر آیندگان سربلند باشیم؛ اما شما مدیرعامل محترم جناب آقای عسکری! امیدواریم درد دلهای بنده را پای بی ادبی و گستاخی نگذارید؛ لازم است بگویم هیچ گاه مردم شهر شهیدپرور بافق قصد تحقیر و تخریب هیچکس را نداشته اند؛ بلکه از شما بعنوان یک همشهری و هم درد توقع بیشتری داشته‌اند شما از گوشت و خون این مردم هستید.
پس کمی صمیمانه‌تر به پای درد دل مردم بنشینید و به درد دل کارگر جماعت گوش دهید؛ چون جیب آنها اندازه شکم زن و بچه‌هایشان است و مانند برخی به قصد ثروت‌اندوزی و غارت به معادن نیامده اند و باید بگویم مردم گله‌مند از کسانی هستند که نخ هایی را به دست و پای برخی مسئولان این شهرستان بسته‌اند و آنها را بازی می‌دهند؛ اما تا جایی که مردم واقف باشند شما همراه و همدل با آنان هستید و دست از حمایت مدیر بومی خود برنخواهد داشت. به امید روزی که هیچ محدودیت و محرومیتی برای بافق و بافقی نباشد.             
 راضیه بیگی قطرمی