هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نکاتی برای سالم سرخ کردن غذا

نکاتی برای سالم سرخ کردن غذا



دمای ثابت باعث کاهش جذب روغن می شود 
وقتی غذای سرخ شده و سالم را می خوریم ، اولین نکته ای که به زبان می آوریم این است که اصلا چرب نیست . بله درست است غذای سرخ شده خیلی چرب است اما در صورتی که به شیوه درستی تهیه شود ، غذای سرخ شده هم می تواند جزو غذاهای سالم باشد .در ادامه نکاتی را برای سرخ  کردن سالم مواد غذایی بیان خواهیم کرد ...
دمای روغن را در طول سرخ کردن کنترل کنید 
در صورتی که دمای روغن را در حین پخت حفظ کنید ، روغن جذب غذا نخواهد شد . بعد از سرخ کردن ، غذا را در صافی بگذارید تا روغن اضافی خارج شود .
روغن را تمیز نگه دارید 
باید ته مانده های غذا را از روغن خارج کنید زیرا باعث بد طعم و بد رنگ شدن غذای سرخ شده می شود. قبل از سرخ کردن ته مانده غذا را از روغن خارج و بعد از آن شروع به سرخ کردن کنید.
پودر کنتاکی خوبی تهیه کنید 
در صورتی که مرغ، گوشت، سیب زمینی و ... را در پودر کنتاکی بغلتانید لایه تردی ایجاد خواهد شد. اما اگر از پودر خوبی استفاده نکنید روغن بیشتری جذب می شود. در صورتی که از میزان کافی آرد استفاده کنید، روغن جذب نخواهد شد اما آرد زیاد روغن بیشتری را جذب می کند. البته برای کاهش جذب روغن می توانید از آرد ذرت و برنج نیز استفاده کنید. می توانید کمی نوشیدنی گازدار به جای آب برای تهیه مایه کنتاکی اضافه کنید تا روغن جذب غذا نشود.