هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نوروز پرحادثه

نوروز پرحادثه



به گزارش هفته نامه افق کویر، سعید ملکزاده رییس مرکز فوریت های بافق، درباره حوادث روی داده در ایام تعطیلات عید نوروز گفت: در تاریخ 1395/01/01 واژگونی یک دستگاه پژو با دو سرنشین را داشتیم که متأسفانه منجر به فوت یک جوان 20 ساله و یک مصدوم شد که توسط اورژانس 115 بعد از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی ولیعصر (عج) بافق منتقل گردید.
وی افزود: 2 فروردین ساعت 16:12 واژگونی یک دستگاه خودرو پیکان وانت در کیلومتر 40 بافق به بهاباد با دوسرنشین رخ داد که مصدومین آن پس از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی ولیعصر(عج) بافق منتقل گردیدند.
درهمان روز ساعت 21:14 واژگونی خوردرو سمند در میدان ورودی معدن سه چاهون با دوسرنشین داشتیم که خوشبختانه مصدومی نداشت و صحنه توسط نیروهای هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین تصادف دیگری در همان روزساعت 4:17 بامداد رخ داد که در این واژگونی یک خودرو سمند با دو سرنشین در کیلومتر 30 جاده بافق به یزد منجر به آتش سوزی و مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه اورژانس توسط دو کد امدادی به ولیعصر بافق منتقل گردیدند.
ملکزاده تصریح کرد: در روز سوم فروردین واژگونی یک دستگاه پراید با 4 سرنشین در روستای بساب روی داد، که توسط دو کد امدادی اورژانس 4 نفر از مصدومین درمان سرپایی و یک مصدوم به ولیعصر بافق منتقل گردید.
وی اظهار داشت: در روز 5 فروردین تصادف یک دستگاه سمند با پژو در کیلومتر 40 بافق به یزد منجر به فوت یک نفر و 5 مصدوم شد که توسط 4 کد امدادی اورژانس(اورژانس مسجد ابوالفضل، دو کد از اورژانس شهری بافق، یک کد از اورژانس آهنچی یزد)به بیمارستانهای ولیعصر بافق و شهید رهنمون یزد منتقل گردیدند. ضمناً در این حادثه نیروهای اداره راه امنیت جاده، آتش نشانی و هلال احمر رها سازی مصدومین را عهده دار بودند.
وی ادامه داد: در تاریخ1395/01/06ساعت 22:24 تصادف یک دستگاه موتور سیکلت با عابر پیاده در بلوار انقلاب داشتیم که مصدوم توسط کد شهری اورژانس 115 به مرکز درمانی ولیعصر منتقل گردید.
ملکزاده افزود: در تاریخ95/01/09ساعت 10:14 واژگونی یک دستگاه پراید با 5 نفر سرنشین در کیلومتر 50 بافق به یزد روی داد که مصدومین با انجام اقدامات اولیه توسط دو کد امدادی اورژانس به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل گردیدند. در همان روز ساعت14:54 برخورد دو موتور سیکلت در اواسط خیابان مهدیه 3 مصدوم برجای گذاشت که با انجام اقدامات اولیه اورژانس شهری 115 به مرکز درمانی ولیعصر منتقل گردیدند. همچنین در همان روز ساعت15:56 برخورد دو موتور سیکلت در اواخر خیابان توحید که یک مصدوم در محل درمان سرپایی و یک مصدوم به مرکز درمانی ولیعصر منتقل گردید.
وی خاطرنشان کرد: در تاریخ 95/01/10ساعت 20:45واژگونی یک دستگاه خودرو زانتیا با یک سرنشین روی داد که مصدوم بعد از انجام اقدامات درمانی اورژانس جاده ای کوشک به مرکز درمانی ولیعصر منتقل گردید.
وی عنوان کرد: در روز یازدهم فروردین ساعت 14:36 واژگونی یک خودرو ولکس با 5 سرنشین در کیلومتر 30 جاده بافق به یزد صورت گرفت که متأسفانه منجر به فوت یک نوجوان 12 ساله و مصدومین توسط یک کد امدادی اورژانس جاده ای مسجد ابوالفضل و 2 کد اورژانس شهری بافق به مرکز درمانی ولیعصر منتقل گردیدند.
در همان روزساعت 21:9 برخورد موتور سیکلت با دوسرنشین با خودرو سواری را داشتیم که مصدومین توسط کد امدادی اورژانس شهری به بیمارستان ولیعصر(عج) بافق منتقل گردیدند.
وی حوادث دوازدهم و سیزدهم را اینگونه اعلام کرد: در روز 12 فروردین در بلوار کشاورز تصادف پراید را داشتیم که آن حادثه یک مصدوم داشت. همچنین در میدان ورودی در تصادف موتورسیکلت یک نفر دچار آسیب دیدگی گردید.
وی از تصادف زنجیره ای در روز 13 فروردین خبر داد که در تصادف زنجیره ای هشت خودرو در مسیر بافق کوشک یک مصدوم در بر داشت. نیز در همان روز واژگونی یک دستگاه پیکان بعد از پل اسدی به سمت یزد را داشتیم که از شش سرنشین چهارمصدوم به بیمارستان انتقال یافتند. 
در ادامه حسین قانعی ، مسئول پایگاه امداد و نجات جاده ای اعلام کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از 25اسفند ماه شروع شد و تا پایان روز 15فروردین ادامه داشت در این طرح یک پایگاه امداد و نجات جاده ای واقع در محور بافق _ یزد (مسجد ابوالفضل ) و دیگری در سه راهی سه چاهون جهت خدمات امدادی فعالیت می کنندکه در هر شیفت 5 نجات گر داوطلب حضور داشتندکه جمعاً 73 نفر مراجعه کننده در هر دو پایگاه را داشته ایم. در خدمات امدادی صورت گرفته 11 مورد واژگونی با 17 نفر مصدوم در برداشت همچنین 27 نفر در سیلابی که در رسول آباد _ بساب رخ داد دچار حادثه گردیدند.