هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نماینده بافق از توضیحات ربیعی قانع شد

نماینده بافق از توضیحات ربیعی قانع شد



نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخوردهای صورت گرفته با تشکل های کارگری، به طور مشروط قانع شد. 
مهر| در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سوال ملی و مشترک محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق ومهریز، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و حبیب الله دهمرده نماینده زابل از علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد تشکل های کارگری و حمایت از آنها و نیز علت عدم اقدام در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان مطرح شد.
محمدرضا صباغیان نماینده بافق به نمایندگی از دیگر سوال کنندگان، در طرح سوال اظهار داشت: در موارد بسیاری شاهد تضییع حق کارگران هستیم و این در حالی است که در اصول متعدد قانون اساسی و مواد قانون کار نسبت به این اهمیت جامعه کارگری تاکید شده است.
وی تصریح کرد: در کنار قدرت دادن به بخش خصوصی، از کارگران غفلت شده و فقط اسم تشکل های کارگری مطرح است، اما درعمل قدرتی ندارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز در کشور ما هر کسی که قدرت و پارتی بیشتری دارد چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی سر کارمی رود و سوال این است که وزارت کار به عنوان متولی ساماندهی این حوزه برای برقراری عدالت کاری چه کرده است.
ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پاسخ به این سوال عنوان کرد که نامه های متعددی به رئیس جهور نوشته می شود که مرا جاده یک طرفه حمایت از کارگران معرفی می کنند.
وی با تأکید بر اینکه از اخراج های بیهوده و ظالمانه جلوگیری می کنیم و در هیات های حل اختلاف مقابل این مسئله ایستاده ایم، تصریح کرد: من فکر و ذکر و غم وغصه دیگری غیر از غصه کارگران ندارم.
در پایان نماینده سوال کننده مشروط به اینکه وزیر ظرف یک ماه مشکلات مطرح شده در سوال را حل کند، به طور موقت از پاسخ های او قانع شد؛ بنابراین برای سوال رأی گیری نشد.