هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نماز بهترین فیلتر برای کنترل و فرهنگ سازی فضای مجازی

نماز بهترین فیلتر برای کنترل و فرهنگ سازی فضای مجازی



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر،  صبح روز سه شنبه چهاردهم آذرماه اجلاس استانی نماز با حضور مسئولان استان و شهرستان درسالن همایشهای آهنشهر بافق برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام فروهر گفت: امروز فضای مجازی آنچنان پیشرفت کرده که هر انسانی به تنهایی تولید کننده محتوا و خبر است و این در حالی است که ما هنوز در ابتدای راه هستیم.
معاون آموزش دفتر مطالعات فضای مجازی قم افزود:  سرعتی که درانتقال اخبار و اطلاعات مشاهده می شود نسبت به پیش بینی ها که در سال 2020 رخ می دهد ناچیز است؛ چرا که گفته می شود در در آن زمان 70%حواس انسانی درگیر فضای مجازی است .
وی عنوان داشت: در ایران کاربران روزانه پنج ساعت و نیم از فضای مجازی استفاده می کنند، ولی در کشورهای پیشرفته و دارای سواد رسانه ای اگر کسی  9 ساعت در هفته ازفضای مجازی استفاده کند به عنوان معتاد این فضا روانه کلینیک ترک اعتیاد فضای مجازی می شود که این استفاده بیش از حد کاربران ایرانی خود یک مسئله است.
فروهر با بیان اینکه در آینده اسمارتها دغدغه ساز هستند تأکید کرد:دغدغه ها در آینده به خاطر این است که نه تنهای گوشیهای هوشمند وجود خواهند داشت، بلکه ماشینهای هوشمند،خانه های هوشمند،شهرهای هوشمند و غیره نیز وجود خواهند داشت. 
کارشناس مسائل فضای رسانه ای اظهار داشت: مسئله اصلی زندگی دوم یا زندگی مجازی انسانها است که بسیار مورد بحث کارشناسان جهانی قرار گرفته؛ اما همین فضای مجازی با ساختاری که دارد خود فرصت است .
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فضای مجازی فرصتی است برای اتصال در جهت روشن شدن حقایق گفت: ما باید با فرهنگ سازی و کنترل صحیح این فضا مانع از سوء استفاده از این فضا شویم و یکی از بهترین فیلترها در این باره نماز است انّ الصّلاة تنهى عن الفحشاء و المنکر .