هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نقش مؤثر جشنواره های مختلف در برند سازی بافق

نقش مؤثر جشنواره های مختلف در برند سازی بافق



مسئول واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری بافق گفت: برگزاری جشنواره های مختلف  و معرفی جاذبه های گردشگری نقش موثری در برند سازی بافق دارد.
اسرافیل پناهی با بیان اینکه جذب گردشگر خارجی و ایجاد بسترهای مناسب گردشگری داخلی از اولویت برنامه های مسئولان نظام است اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف و برنامه های دولت در حوزه گردشگری ، شهرداری بافق هم میکوشد با احیاء سنت ها و آداب و رسوم، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف در راستای معرفی  این شهر و جذب بیشتر مسافران  و گردشگران گامهای موثری بردارد.
مسئول واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری بافق پتانسیل های بکر و کم نظیر این شهرستان را  زمینه ساز  جذب گردشگر و تقویت صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: در این میان برگزاری جشنواره های متنوع با موضوعات تازه نیز می تواند موجب جلب نظر شهروندان و تقویت صنعت گردشگری داخلی شود.
وی تجربه برگزاری جشنواره نوروزی را یادآور شد و افزود: شهرداری بافق در نظر دارد اولین جشنواره تابستانی را با برنامه های شاد و متنوع  با کیفیت هرچه بهتر د ر محل مجموعه تفرجگاهی آبشار این شهر برگزار کند.
پناهی سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در این جشنواره را اقدامی بدیع در سطح استان یزد عنوان و بیان کرد: به همین منظور فراخوان ملی انجام و از طراحان و مجسمه سازان دعوت شده تا طرح های خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرداری بافق ارسال کنند.
وی با بیان اینکه هنرمندان مجسمه ساز کشور می توانند طرح های خود را تا  دهم شهریور ماه سالجاری به دبیرخانه این سمپوزیوم ارسال کنند خاطر نشان کرد: 13 طرح با نظر هیات داوران برای اجرا در جشنواره تابستانی انتخاب و به هر یک از آنها جوایز ارزنده ای به رسم یاد بود اهدا خواهد شد.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: 3 نفر هنرمند مجسمه ساز  کشوری برای داوری و دو استاد برجسته این هنر نیز از مدعوین جشنواره تابستانی در بافق هستند.
پناهی با اشاره به اینکه برنامه عکس شهروندی را در کنار جشنوراه تابستانی خواهیم داشت گفت: این برنامه در بخش دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای با موضوعات آداب و رسوم کهن مردم شهرستان، روابط اجتماعی، خدمات شهری و فضای سبز به روایت تصویر اجرا می شود.
دبیر جشنواره تابستانی بافق افزود: برای جذابیت و تشویق هرچه بیشتر شهروندان جهت شرکت در این قسمت از جشنواره تصمیماتی اتخاذ شده تا آثار برگزیده عکاسان در سطح شهر بافق به نمایش گذاشته شود.
مسئول واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری بافق در ادامه، جنگ شبانه را زمینه ساز روحیه نشاط و شادابی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای همشهریان و گردشگران خواند و یادآور شد: در این جشنواره سه روزه  هنرمندان بنام عرصه موسیقی و طنزپردازی برنامه های شاد و متنوع اجرا خواهند کرد.
وی برگزاری جشن خرما را از برنامه ای جنبی جشنواره تابستانی عنوان کرد و گفت: این برنامه با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بافق به منظور معرفی ارقام خرمای تولیدی و تامین مواد اولیه از نخل برای صنایع دستی شهرستان اجرا می شود.
وی، پخت غذاهای سنتی، بازیهای بومی- محلی از قبیل طناب کشی، فوتبال ساحلی و کاغذ بادی و ...  را از دیگر برنامه های جشنواره تابستانی شهرداری بافق برشمرد.
پناهی گفت: ایجاد محیطی شاد و مفرح برای شهرندان و جذب گردشگران، ترویج هنر مجسمه سازی، معرفی هرچه بهتر ظرفیت های شهرستان بافق و فعالیت های فرهنگی آن در سطح کشور، تقویت روحیه همفکری و همدلی بین هنرمندان این شهرستان و ارتباط با هنرمندان کشوری و برقراری رابطه مردم با هنر و ایجاد انگیزه برای شهروندان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است. 
دبیر جشنواره تابستانه شهرداری بافق تصریح کرد: برنامه های این جشنواره از تاریخ 20 لغایت 22 شهریور ماه سالجاری همزمان با دهه ولایت در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق که بعنوان یکی از زیبا ترین مراکز  دیدنی و تفریحی جنوب کشور می باشد،  توسط شهرداری اجرا می شود.