هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نقشه عجیب مرد بازنشسته برای سرقت بنز

نقشه عجیب مرد بازنشسته برای سرقت بنز


نقشه عجیب مرد بازنشسته برای سرقت بنز

مرد بازنشسته همیشه دوست داشت سوار بر یك خودروی بنز آخرین مدل در خیابان‌های شهر جولان دهد. او برای رسیدن به آرزویش نقشه یك دستبرد مسلحانه را طراحی كرد اما فقط توانست سوییچ بنز را سرقت كند.
رسیدگی به این پرونده همزمان با تماس مرد نمایشگاه‌دار با ماموران پلیس آغاز شد. مرد نمایشگاه‌دار در تماس با پلیس از دستگیری سارق مسلح خودرو در مغازه‌اش خبر داد. ماموران كلانتری 104 عباس‌آباد كه برای بررسی موضوع به خیابان شهید بهشتی رفته بودند با مرد 50 ساله‌یی روبه‌رو شدند كه ساك آبی‌رنگی همراه داشت.
مدیر نمایشگاه در شكایتش گفت: ساعتی قبل این مرد با مراجعه به مغازه سوالاتی را درباره یك خودرو بنز گران قیمت كرد و خیلی زود خارج شد. دقایقی بعد وقتی خواستم خودروی بنز را جابه‌جا كنم متوجه شدم سوییچ خودرو سرجایش نیست. از آنجا كه احتمال می‌دادم خودرو سرقت شود فیلم دوربین مداربسته را بررسی كردم متوجه شدم مردی كه خود را مشتری معرفی كرده بود سوییچ را سرقت كرده است. همراه كارگرانم در خیابان‌های اطراف نمایشگاه به جست‌وجو پرداختیم تا اینكه او را پیدا كرده و به نمایشگاه آوردیم. وقتی از او سوییچ خودروی بنز را خواستم، مدعی شد سوییچ 8 میلیون تومانی را در خیابان رها كرده و خودروهای عبوری نیز از روی آن رد شده‌اند. من كه به حرف‌هایش شك داشتم به جست‌وجوی ساك پرداختم و با یك قبضه اسلحه كلت در داخل آن روبه‌رو شدم.
متهم به نام رضا صبح دیروز با انتقال به دادسرا در تحقیقات بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی ویژه سرقت گفت: از وقتی بازنشسته شدم به خودروی بنز علاقه داشتم. روز حادثه نیز برای سرقت خودروی نقشه‌یی را طراحی كردم و با اسلحه كلت به داخل نمایشگاه رفتم اما آنجا شلوغ بود و ترسیدم از اسلحه استفاده كنم. به همین خاطر نقشه‌ام را عوض كردم و با سرگرم كردن مرد نمایشگاه‌دار سوییچ خودرو را سرقت كردم. وقتی برای سرقت داخل خودرو رفتم متوجه شدم برای روشن شدن خودرو كد نیاز است به همین دلیل از سرقت منصرف شدم و سوییچ را در خیابان انداختم. هیچگاه فكر نمی‌كردم دستگیر شوم چرا كه تا به حال هیچ خودرویی را سرقت نكرده‌ام.
با اعترافات مرد 50 ساله پرونده به دستور قاضی منصور هاشمیان در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت تا سایر جرایم احتمالی متهم كشف شود.