هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نفوذ به کارت های بانکی شایع ترین جرم رایانه ای در شهرستان خاتم

نفوذ به کارت های بانکی شایع ترین جرم رایانه ای در شهرستان خاتم



سیما پور محمدی|  رئیس پلیس آگاهی شهرستان خاتم، گفت: بیشترین میزان جرایم رایانه ای در خاتم، در زمینه نفوذ مجرمان به کارت های بانکی افراد است.
رئیس پلیس آگاهی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم،با اعلام این خبر اظهار داشت: برداشت غیرمجاز اینترنتی وجه از حساب بانکی شهروندان، انتشار اکاذیب، سرقت و کلاهبرداری رایانه ای از جرائمی است که در فضای مجازی رخ داده است.
ستوان یکم مسعود محسنی نسب با بیان تسلط پلیس بر فضای مجازی در راستای حفظ حرمت شهروندان، جلوگیری از سرقت های اینترنتی و کاهش جرایم رایانه ای، افزود:اگر شهروندان، اطلاعات خود را در خصوص فضای مجازی افزایش دهند، مجرمان نیز نمی توانند از این فضا بهره برداری کنند.
محسنی نسب گفت: از اوایل سال 94 حدود 6 فقره پرونده درباره جرایم یارانه ای که اکثرا برداشت اینترنتی از حساب شهروندان گزارش شده است که حدودا به 90 درصد این پرونده ها، رسیدگی کامل صورت گرفته است و مجرم به دادسرا معرفی شده است.
رییس پلیس آگاهی خاتم در ادامه در خصوص اینگونه کلاهبرداری هابه شهروندان هشدار داد و گفت: کلاهبرداری کارت به کارت به عنوان رایج ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هموطنان است.
وی افزود: اخیرا برخی افراد سود جو و فرصت طلب با ارسال پیامک با مضمون اینکه در یک قرعه کشی برنده جایزه شده اید و یا با معرفی خود در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه، با شماره تلفن اعتباری ضمن تماس با شهروندان شماره حساب یا شماره کارت عابر بانک آنها را به قصد واریز وجه، دریافت کرده و پس از مدتی طی تماس تلفنی با قربانی از او می خواهند تا حساب بانکی خود را کنترل کند در حالیکه هیچ مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.
محسنی نسب اظهار داشت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوه های متقلبانه، قربانی را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و با اعلام اینکه دارای حساب ارزی می باشد از وی می خواهند زبان دستگاه ATM را به انگلیسی تغییر می دهند .
وی افزود: فرد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان انگلیسی با شگرد خاصی ،رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی را گرفته که باعث انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن ر اکد معرفی می کند، می شود.
رییس پلیس آگاهی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان، به این گونه تماس ها اعتنایی نکرده و توجه داشته باشید برای واریز وجه به حساب عابر بانک نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و تحصیل رمز اینترنتی شهروندان استفاده می کنند ضمن اینکه اینگونه افراد بیشتر از شماره های اعتباری برای تماس استفاده می کنند، پس در پاسخگویی به این شماره ها بیشتر دقت کنید.