هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نصب سردیس سرداران شهید و مفاخر بافق در میادین و معابر

نصب سردیس سرداران شهید و مفاخر بافق در میادین و معابر


به زودی انجام خواهد شد:

به گزارش هفته نامه افق کویر، اسرافیل پناهی دبیر اجرایی سمپوزیوم ساخت سردیس های سرداران شهید شهرستان بافق و سه تن از مفاخر و مشاهیر بافق در گفتگو با خبرنگار این هفته نامه گفت: تابستان سال گذشته سمپوزیوم مجسمه ها شنی به صورت کلی در شهرستان بافق برگزار شد و این سمپوزیوم مقدمه ای شد تا در آینده کارهای بهتری در شهرستان انجام بگیرد؛ چرا که مجسمه های شنی از نام آن مشخص است برای مدتی کار می شود و نهایتاً طی دو هفته از بین می رود و اثری از آن باقی نمی ماند. به همین خاطر تصمیم برآن شد تا سردیس سرداران شهید در ایام نوروز ساخته شود.
وی افزود: با توجه به اینکه 5 سردار شهید در شهرستان داریم قرار بر این شد تا برای مرحله اول سردیس سرداران شهید و سه نفر از مشاهیر آماده و پس از اتمام کار قالب گیری از سردیس ها انجام شود. پس از چهل روز کار تحویل شهرداری شود تا در معابر و میادینی که به نام این بزرگواران است نصب گردد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سردیسی که از شخصیت شیخ محمد تقی بافقی ساخته شده معمم هست و با تصویر وی متفاوت می باشد؟ گفت: شخصیت شیخ محمد تقی اینطور نبوده که اصلاً عمامه به سر نداشته باشد و به این راحتی هم نمی توان قبول کرد شخصیتی مثل شیخ محمد تقی معمم نباشد؛ چرا که عالم بوده و همه علما وی را تأیید می کنند.
گفتنی است زمانیکه مجسمه کامل از یک شخصیت ساخته شود به آن مجسمه یا تندیس گفته می شود؛ وقتی نیم تنه شخصیت ساخته شود به آن سردیس گفته می شود.