هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی

نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی



سرماخوردگی یکی از بیماری های شایعی است که در همه فصول سال چه زمستان و چه تابستان به سراغ ما می اید. پیشنهاد می کنیم تا سرما خوردید سریعا سراغ داروهای شیمیایی نروید. ابتدا طب سنتی و داروهای گیاهی را امتحان کنید. در این بخش از مجله اینترنتی پارسی وان چند مورد از نسخه های گیاهان دارویی برای درمان سرماخوردگی را در اختیارتان می گذاریم. امیدواریم که از انها استفاده کافی را ببرید.
درمان سرماخوردگی با گیاهان دارویی
یکی از نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی دم کرده شکر تیغال + آویشن است که باعث خروج خلط می شود.
برای باز شدن صدا و  رفع سرفه میتوانید شکر تیغال + کتیرا دم کنید و بخورید.
در صورت تب روزانه یک الی ۲ لیوان عرق بید به همراه کاسنی میل شود و نیز گل ختمی و سدر و حنا را در آب جوشانده و دستمال داخل آن نموده و روی موضع تب دار می مالیم. 
از نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی میتوان به شلغم، آب به ، آب سیب یا سیب آب پز،آب لیمو شیرین ، انار شیرین ، پرتقال شیرین و … اشاره کرد.
یکی از نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی سوپ گشنیز است . برای تهیه سوپ گشنیز کافیست سبزی گشنیز + اسفناج یا برگ چغندر + عدس + برنج + گوشت بره + آلوبخارا + مقداری نمک و یک پیاز سوراخ کرده که یک حبه سیر در آن فرو کرده باشید و کمی فلفل را با هم ترکیب کنید.
برای تهیه سوپ جو جهت درمان سرماخوردگی کافیست جو + روغن حیوانی + نمک + هویج + سیب زمینی + گوجه + ادویه + یک عدد لیموترش تازه + سبزی جعفری و گشنیز را با هم ترکیب کنید.
طب سنتی و درمان سرماخوردگی
هر شب مواد زیر را نیم کوب کرده و در مقداری آب جوش ریخته و ۱۰ دقیقه بخور داده شود:
تخم گشنیز ۳ واحد + آویشن ۱ واحد +پونه ۱ واحد+ سوسن بر ۱ واحد+ نعناع ۱ واحد+ مرزنجوش ۱ واحد+ اسطوخودوس ۱ واحد 
یکی از  نسخه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی این است که شوید، بومادران، بابونه و آویشن را در اب جوش ریخت هو با ان بخور دهید. و البته می توانید به تنهایی بخور برگ اکالیپتوس بدهید.
سپس کندش ۳ واحد + تخم گشنیز + گل بنفشه را پودر کرده و به اندازه نوک قاشق چای خوری برداشته و جلوی بینی گرفته تا عطسه کنید و می توانید برای اینکار از فلفل هم استفاده نمائید
سپس با روغن بنفشه به اندازه یک قطره در هر سوراخ بینی ، محیط را مرطوب نمائید.
هر ۲ ساعت یکبار با عرق آویشن یا آب نمک قرقره نمائید .
و استنشاق آب و نمک هم در روز ۲ مرتبه نافع است.
جوشانده های مخصوص سرماخوردگی
برای درمان سرفه و سرماخوردگی میتوانید آویشن + قدومه شیرازی + گل ختمی + تخم گشنیز + گل نیلوفر آبی + زوفا + گل پنیرک + مرزنجوش+ بنفشه + کاکوتی همه را به اندازه مساوی نیم کوب و مخلوط کنید.
سپس یک قاشق از آن را در ۲ لیوان اب جوشانده تا یک لیوان بمانده سپس شیرین کرده و میل نمائید روزی ۳ لیوان میل شود.
پرسیاوشان + ختمی + پنیرک + عناب + سپستان + تاج خروس + گل بنفشه برای سینه های خشک نافع است.البته بهتر است همراه آن چهار تخمه (تخم اسفرزه + بالنگو+بارهنگ + تخم ریحان) را در آب جوش ریخته تا لعاب دهد سپس میل نمائید.
امیدواریم از این نسخه های معتبر و طبیعی برای درمان سرماخوردگی و درمان سرفه بهره کافی را برده باشید. تا میتوانید از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید . چون واقعا شدت بیماری را بیشتر میکند . همچنین قفطه سینه تا ن را با روغن چرب کرده و گرم کنید .
به دانه ، دمنوش نشاسته و چای بنفشه هم برای درمان سرفه بی نظیر است.
سعی کنید برای درمان سرفه از غذاهای اب پز استفاده کنید. اگر دیدید بهتر نشدید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.