هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نبودآمادگی مردم استان یزد هنگام زلزله

نبودآمادگی مردم استان یزد هنگام زلزله



مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در زمان وقوع زلزله شاهد بودیم که مردم یزد آمادگی لازم در زمان وقوع زلزله را ندارند.
راه دانا|  «هادی هادی نسب» مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هیچ‌گونه زلزله‌ای در استان یزد ثبت‌نشده است، اذعان کرد: دوشنبه گذشته ساعت 12 و 13 دقیقه زلزله‌ای به میزان 6 و 2 دهم ریشتر و زلزله‌ای با همین ریشتر ساعت 1 و 11 دقیقه بامداد و در ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد مجدداً به میزان 5 و 1 دهم ریشتر در هجدک کرمان رخ داد که این زلزله‌ها در برخی مناطق استان یزد هم احساس شد.
وی با بیان اینکه این زلزله در شهرستان بافق و بهاباد کاملاً محسوس بود و همه شهروندان شب گذشته را در خیابان و پارک‌ها سپری کردند، گفت: وقوع زلزله در ساختمان‌های بلندمرتبه در این شهرستان بیشتر احساس شد.
هادی نسب ادامه داد: در شهر یزد هم این زلزله‌ها برای آپارتمان‌نشین‌ها محسوس بود؛ دوشنبه ساعت 12 و 13 دقیقه که زلزله هجدک کرمان رخ داد تعدادی از ادارات و مجتمع‌های تجاری در یزد تخلیه شد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران یزد در آماده‌باش کامل قرار دارد، خاطرنشان کرد: در زمان وقوع زلزله شاهد بودیم که مردم یزد آمادگی لازم در زمان وقوع زلزله را ندارند؛ دریافتیم آموزش‌های داده‌شده کفایت نمی‌کند و یا اگر افراد آموزش دیده‌اند، مدیریت بحران و کنترلی که باید داشته باشند را ندارند.
هادی‌نسب پناه گیری را بهترین اقدام در زمان وقوع زلزله عنوان کرد و افزود: افراد در زمان زلزله عمدتاً ساختمان را تخلیه می‌کنند درحالی‌که تخلیه ساختمان و آمدن به راهرو و پله‌ها در زمان وقوع زلزله اشتباه است؛ اگر در زمان وقوع زلزله ساختمان ریزش کند، میزان تلفات را بالا می‌برد.
وی با بیان اینکه باید در زمان وقوع زلزله صرفاً پناه بگیریم و وقتی‌که زمین آرام شد، از ساختمان خارج شویم، تصریح کرد: آمادگی در زمان زلزله بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است شهروندان آموزش لازم در این زمینه را فراگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با ابراز گلایه از اهمیت ندادن به‌ضرورت آموزش‌های لازم برای آمادگی در زمان وقوع زلزله اظهار کرد: گاهی اوقات از افراد دعوت می‌کنیم تا به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود اما تنها عده کمی حضور پیدا می‌کنند.