هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نانوایی که کتاب امانت می دهد

نانوایی که کتاب امانت می دهد



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، یوسف حیدری21 ساله اهل روستای کوشک، نانوایی درشهرستان بافق راه اندازی کرده است که نان در حال پخت آن نسبت به نانهایی که در دیگر نانوایی ها پخت می شود از مزیتهایی چون پیشگیری از سرطان، یبوست، کاهش چربی خون و کنترل قندخون، افزایش تمرکز و شادابی و دفع مواد سمی از بدن برخوردار می باشد.
این نانوایی برای اولین باردراستان با استفاده از آرد محلی (سبوس دار کامل) نان پخت می نماید.
علاوه بر پخت نان متفاوت یکی از عواملی که توجه خبرنگار این هفته نامه را به خود جلب کرد وجود کتابخانه ای بود که به دیوار نصب شده بود و کتاب هایی جهت استفاده مشتریان در آن قرار داشت تا درهنگام انتظار کتاب مطالعه نمایند ،حتی دفتری درمحل موجود بود تا نام افراد هنگام امانت دادن کتاب در آن نوشته شود. 
یوسف حیدری صاحب این نانوایی گفت: این ایده مربوط به زمانی است که به شیراز مسافرت کردم. هنگامی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه نمودم با این صحنه بسیارزیبا مواجه گردیدم وتصمیم گرفتم که آن راعملی نمایم.  
وی درباره عکس العمل مردم به این کار افزود: درابتدا تعداد اندکی ازاطرافیان مانع این کارمن می شدند و می گفتند فایده ای ندارد؛ اما توجه ای نکردم و کتابخانه کوچکی را راه اندازی کردم که مورد استقبال مردم قرار گرفت. به علت فضای کم کتابخانه کوچکی انتخاب کردم درآینده ان شاا... کتابخانه را گسترش می دهم. 
حیدری تصریح کرد: درخواستم ازمسئولین مربوطه این است که کتاب،روزنامه و مجله دراختیارنانوایی ها قراربدهند و این طرح را در همه نانوایی های سطح شهراجرا نمایند.