هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نامه نماینده مجلس خبرگان استان به رییس مجلس درباره حوزه انتخابیه

نامه نماینده مجلس خبرگان استان به رییس مجلس درباره حوزه انتخابیه



به گزارش تفت آنلاین متن این نامه به شرح ذیل می‌باشد.
برادر گرامی و معزز رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکترعلی لاریجانی دامت تأییداته
با احترام واهداء سلام وآرزوی سلامتی و توفیق بیشتربرای خدمت به نظام جمهوری اسلامی،اجازه میخواهم درارتباط حوزه انتخابیه شهرستان میبد و تفت چند نکته خدمتتان مطرح نمایم، باشدکه درتصمیم‌گیری نمایندگان محترم مؤثرباشد.
۱-همانگونه که مستحضرید شهرستان اردکان و میبد بهم چسبیده است و در حقیقت حکم یک منطقه نسبتاً وسیع را دارند در دوره‌های اول تا چهارم مجلس هر دو شهرستان یک نماینده داشتند و بخاطر توازن نسبی جمعیت دو شهرستان انتخاب نماینده گاهی از شهرستان اردکان و زمانی از شهرستان میبد صورت می‌گرفت و مشکلی هم دراین زمینه برآن ها مترتب نمی‌شد، وهر اختلافی هم بین دوشهرستان وجودداشت مربوط به جهات جغرافیایی و مرزهای دو شهرستان بود نه بخاطر وحدت نماینده، آن هم باحضور روحانیون محترم دو شهرستان و تبادل نظر قابل حل و فصل بود، ونماینده هم همانند یک پدر بین دو فرزندش کمال همکاری رامیان آنان ازخود نشان می‌داد ولی این رویه ادامه پیدا نکرد و در یکی ازدوره‌ها به نظرم دوره چهارم تلاش براین شدکه اردکان را ازمیبد جدا نمایند و میبد را هم با حوزه شهرستان تفت مشترک معرفی می‌کنندکه این هم تصمیمی نسنجیده بود و هم تبعاتی برای مردم و نماینده ایجاد می‌کرد، چون فاصله میبد و شهرستان تفت با داشتن حدود۲۰۰ روستا نه توازن جمعیتی داشتند و نه از جهات عمرانی با هم قابل مقایسه بودند، نماینده متعهد مرحوم آقای یحیی زاده رضوان ا... علیه دراینکه بتوانداین دغدغه رابه نحوی جبران کند بسیار تلاش کرد ولی متأسفانه تقدیر الهی ایشان رابه جوار رحمت خودش منتقل ساخت و این مشکل باقی ماند و ظاهراً تابحال هم این ناملایمات با شدت بیشتری ادامه داردکه امیداست به فضل خداوند و حسن نظر مسئولین برطرف گردد.
۲- اینجانب که در دو دوره اول مجلس، اموررا ازنزدیک دنبال می‌کردم وخوب درجریان امور بودم خدمتتان عرض می‌کنم، درآن وقت که می‌خواستند شهرستان اردکان را مستقل کنند و شهرستان میبد را ملحق به حوزه تفت نمایند هم وزارت کشور بعنوان دولت مخالف بود و هم کمیسیون امور شوراها نظر منفی داشت ولی با جوسازی‌ها و طرح برخی ازاختلافها، و آگاه نبودن مجلس محترم ازکیفیت واقعی اختلافات به این طرح رأی مثبت داد و آنچه که سزاوار نبود تصویب شد، به سرانجام رسید و تنشهائی هم همراه داشت.
۳-تا آنجاکه حقیر اطلاع دارم بنابراین شده که یک نماینده دراین دوره برتعداد نمایندگان استان یزد افزوده شود، اما دراین موضوع که حوزه‌های انتخابیه استان به چه صورت شکل بگیرد هنوز به تصمیم واحد نرسیده‌اند، لذا اینجانب که فی‌الجمله در این زمینه نظر کارشناسی دارم و با وضع منطقه هم آشنا هستم برآن شدم که مصدع اوقات شوم تاانشاا... هرچه خداوند مصلحت دانست تحقق پذیرد و همانطورکه جنابعالی واقفید هیچ‌گونه گرایش گروهی و جناحی هم دراین اظهارنظر دخالت نداشته است انشاا... .
بنده نظرم این است که همانند دوره‌های اول، اردکان و میبد یک نماینده داشته باشند تا هم حل  وفصل مسائل نیز صورت گیرد و هم توازن جمعیتی و عمرانی دو شهرستان این اقتضارادارد، از طرف دیگر، یزد و شهرستان صدوق همانندگذشته یک نماینده داشته باشند و مشکلی هم وجود ندارد، می‌ماند ۶ فرمانداری دیگرکه آن شهرستانهای تفت، ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد که حدود۶۰۰کیلومترطول دارد، این ۶ شهرستان بمناسبت اوضاع خاصی که دارند به ۲حوزه تقسیم شود، تفت، ابرکوه وخاتم یک منطقه، مهریز، بافق و بهاباد هم یکی محسوب شود، و هرحوزه یک نماینده داشته باشد.
بنظر اینجانب و تعدادی کارشناسان استان و مقتضای عدل و احسان این مناسبترین راه است مردم و روحانیت منطقه هم تا آنجاکه بنده اطلاع دارم با این پیشنهاد موافقند، انشاا... به هرنحوکه صلاح می‌دانید قضیه را در کمیسیون مطرح کنند و در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد خیلی از اختلافات حل خواهد شد و تعداد نمایندگان هم بطورعادلانه مسئولیت کاری خود را مشخص خواهندکرد، نه اینکه یک شهرستان دارای یک نماینده باشد و ۵ شهرستان هم به یک نماینده اکتفاکند، بازهم نظرنهائی و تصمیم‌گیری بعهده مجلس محترم می‌باشد.بنده تنها با احساس وظیفه این نامه را نوشتم و تقریباً فشارمردم در روحانیت هم دخیل بود.
توفیق و سعادت شما و همه نمایندگان محترم را از خداوند خواستارم والسلام علیکم ورحمه ا... .

 

ارادتمندابوالقاسم وافی