هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نامه سر گشاده

نامه سر گشاده



 
جناب آقای زاده رحمانی، فرماندار محترم بافق
در خصوص گفته هایتان در نشست با خبرنگاران که رسانه ها و اخبار را تداعی کننده مشکلات کارگری، معادن و اعتراضات دانسته بودید باید بگویم که خبرهای خوب زیر پوست شهر یارای برابری با مشکلات و ناحقی هایی که در خصوص معادن صورت می گیرد را نمی کند
هر چند بنده معتقدم اخبار مربوطه به معادن و مشکلات کارگری زیر پوستی ترین خبر شهر باشد. عملکرد به جا و شایسته رسانه ها جای بسی خوشحالی دارد چون نشان داده اند که آنها خط مشی خود را از مردم می گیرند تا مسئولان و همواره پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی بوده اند و جهت خوشایند مسئولان رسالت خود را فراموش نکرده اند. زندگی قریب به نود درصد مردم بافق وابسته به معدن و معدنکاریست و آسیب پذیرترین قشر معادن کارگران هستند و این آمار اخبار را اجبار به سمت مسائل مربوط به معدن و کارگران سوق می دهد.
باید در نظر داشت جاذبه های گردشگری بافق و عواید آن محدود به چند نفری است و درد ی از مردم دوا نمی کند و زیست بوم بافق به جز حیات وحش که در دسترس مردم نیست. جذابیت چندانی ندارد و نان و آب نمی شود پس پرداختن به جاذبه های گردشگری بافق می تواند جنبه تبلیغاتی برای عده ای خاص داشته باشد.
بیماریهای ناعلاج، امن نبودن جاده ها و بالا رفتن آمار مرگ در تصادفات جاده ای، توهین و بی احترامی به مردم یک شهر به خاطر چند کیلو خرما، چرب شدن لقمه عده ای خاص از منابع معدنی، عدم هماهنگی بین سازمانها و اداره ها که نتیجه آن چاله چوله های خیابانها و کندن سنگ فرش های تازه و .... می باشد؛ اگر رسانه ها بتوانند تداعی کننده دائمی آنچه در اعتراضات سالهای پیش گذشته، باشند جای قدردانی دارد چون تلنگری به مسئولان است.
امید است رسانه همچنان مردمی بماند و مساعدت و رهنمودهای جنابعالی جهت بهبود شهر ادامه داشته باشد.