هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ناامیدی جوانان بافق از زندگی

ناامیدی جوانان بافق از زندگی


نائب رییس شورای اسلامی شهر بافق مطرح کرد:

اکرم عباسی| هفته نامه افق کویر پیرامون اختصاص5/28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرستان بافق گفتگویی با سخنگو شورای شهر انجام داده است.
محمد عباسی در پاسخ به این پرسش که " پیگیری های شورای شهر برای 5/28 درصد پس از واگذاری معدن به سازمان تأمین اجتماعی چه بوده است؟گفت: به دنبال واگذاری 5/28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق به سازمان تأمین اجتماعی و با توجه به این که به نظر می رسد، این واگذاری روال قانونی خود را طی نکرده است؛ بدین جهت طبق قراردادی که بسته شده و صورت جلسه هایی که منعقد  گردید قرار بر این بود که فولاد خوزستان خلع ید شود و هیچگونه اختیاری در زمینه واگذاری نداشته باشد؛ ولی در درخواستی که داده شده و مصوبه دولتی که هست در آن نوشته شده که با توافق فولاد خوزستان و سازمان تأمین اجتماعی این واگذری با همان شرایط صورت گرفته است؛ بنابراین اگر غیر قانونی هم نباشد برای ما شائبه است و باید توضیح داده شود. با توجه به درخواست ها و مطالبات مردمی و وظیفه شورایی ما در این زمینه پیگیری های زیادی صورت گرفته است. یکی از این پیگیری ها ارسال نامه ای در قالب تظلم و دادخواهی و شکوائیه ای به صورت مدون و مفصل به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری بود. در این نامه مواردی که لازم بوده از قبیل دستورات شخص معاون اول ریاست جمهوری و مکاتباتی که با سایر وزیران از جمله طیب نیا، نعمت زاده، ربیعی و قول هایی که این افراد داه اند در قالب فایل صوتی و نامه جمع آوری و همراه با صورت جلسات ارسال شده است. این نامه بسیار جامع و مانع است. به صورت کامل در آن توضیح داده شده که با توجه به اینکه حق شهرستان ضایع می شود در هر صورت باید انتظارات و خواسته های شهرستان طبق قول ها و برنامه هایی که داشتند عملی شود. یکی دیگر از اقدامات درخواست جلسه مسئولین شهرستان با مسئولین استان و کشور بوده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیگیری ها به نتیجه می رسد و به درخواست هایی که شده رسیدگی خواهد شد؟ یا خیر؟ افزود: از دولت تدبیر و امید انتظاری جز این نداریم همانطور که تا به امروز امید بخش مردم بوده اند حال نیز به مردم امید بدهند. مردم بافق دچار یأس و ناامیدی شده اند. زندگی برای آنها معنی ندارد ؛ وقتی سرمایه شهر آنها که قطب معادن و بهشت معادن ایران است، رفت دیگر چیزی برای مردم نمی ماند. جوانان بافقی دیگر امید به زندگی ندارند کما اینکه الآن هم همینطور است. انتظار ما از دولت این است که موضوع را بررسی کنند و آباد سازی شهر و خواسته های مردم را در آن ببینند.
نایب رییس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که به نظر شما بالاخره بافق از معادن سهمی خواهد داشت یا خیر؟ تصریح کرد: بافق باید سهم داشته باشد اینکه در صورتجلسه 09/06 /1393  قید شد 15 درصد از سهام به بافق داده شود یک خواسته کارشناسی، معقولانه و حساب شده بود.