هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

میزان یارانه نقدی در سال 93

میزان یارانه نقدی در سال 93


میزان یارانه نقدی در سال 93

موسی‌الرضا ثروتی در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه 93 گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق و رؤسای کمیسیون‌های مجلس و تعدادی از اقتصاددانان روز گذشته به دیدار رئیس جمهور رفتند و در این دیدار رئیس جمهور دیدگاه‌هایش در مورد هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.
وی گفت: بر اساس گفته رئیس جمهور شدت مصرف انرژی در کشور بالاست. مصرف گاز ایران چند برابر کل گاز اروپاست، در حال حاضر بنزین وارد کشور می‌شود و بهتر است نمایندگان مجلس نیز به دولت کمک کنند که هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک کار ملی به سامان برسد.
عضو کمیسیون تلفیق افزود: قبلاً قرار بود دولت برای هدفمندی یارانه‌ها لایحه جداگانه‌ای بدهد، اما گفته شد چون فرصت کافی ندارد به جای لایحه به عنوان یک تبصره در لایحه بودجه 93 گنجانده شود.
وی گفت: تبصره مثل قانون است ولی یکساله است قانون می‌تواند چند ساله باشد اما تبصره بودجه حتماً یکساله است.
ثروتی گفت: نمایندگان مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها دیدگاه‌های خود را در حضور رئیس جمهور بیان کردند. همه اتفاق‌نظر داشتند که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و علاوه بر روش پرداخت نقدی ماهانه 45500 تومان روش غیرنقدی نیز دنبال شود.
عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش که آیا تبصره مدنظر در لایحه بودجه به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: این به منزله مرحله دوم است که از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی درآمدهای جدیدی که به دست می‌آید صرف تأمین سلامت و امور اجتماعی و کمک به تولید شود و به یارانه نقدی فعلی اضافه نشود.
وی در پاسخ به اینکه آیا مقدار افزایش قیمت حامل‌های انرژی مشخص شده است گفت: معلوم نیست چه میزان افزایش می‌یابد.
ایرنا