هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

میدان خان مورد بی توجهی قرار گرفته است

میدان خان مورد بی توجهی قرار گرفته است



محمد یحیوی یکی از شهروندان بافقی هست که 50 سال در میدان خان زندگی می کند. وی با مراجعه به دفتر هفته نامه افق کویر نارضایتی خود را در خصوص خشک شدن درختان کاج واقع در میدان بافق ابراز داشت.
وی ضمن تشکر از هفته نامه افق کویر در خصوص پیگیری این موضوع گفت: از زمانی که یاد دارم (حدود پنجاه سال) درختان کاج در این مکان وجود دارند و زمانی با مشک سقایی و سطل توسط کارگران شهرداری از آب انبارها و جوی‌های روان آبیاری صورت می گرفت، اما متأسفانه در حال حاضر به علت عدم آگاهی و توجه، به دست فراموشی سپرده شده و یکی از این درختان خشک شده است.
یحیوی افزود: سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بافق در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر اذعان داشته است که" خبر خشک شدن درختان میدان خان کذب است" از شما دعوت می کنم برای تهیه گزارش بار دیگر در این محل حاضر شوید.
وی درخصوص پیگیری های خود در این رابطه گفت: به اداره میراث فرهنگی، فرمانداری و شهرداری مراجعاتی داشتم تا این که توانستم با کمک شهرداری تا حدودی از خشک شدن اصله دیگر آن جلوگیری نمایم؛ در حال حاضر خاکبرداری توسط شهرداری انجام شده و آبیاری آن نیز صورت گرفته است.
یحیوی همچنین از این که میدان خان مورد بی توجهی قرار گرفته شکایت کرد و گفت: در این مسیر رفت و آمد خیلی کم است، روزگاری این محل مکانی بود برای داد و ستد مردم بافق؛ آرایشگاه، حلاجی، آهنگری و نانوایی از مغازه های بود که اهالی در آن فعالیت داشته و از این طریق امرار معاش می کردند. از مسئولین درخواست دارم فکر اساسی در مورد این مکان بردارند و ای کاش میدان تره بار شود تا مردم استفاده بهینه تری از آن داشته باشند.

 

راضیه بیگی