هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مهمان نوازی مهمترین شاخصه مردم بافق است

مهمان نوازی مهمترین شاخصه مردم بافق است



راضيه بيگي| با توجه به نزدیک شدن سال جدید سید مهدی طلایی مقدم فرماندار شهرستان بافق، در گفتگویی اختصاصی با هفته نامه افق کویر به سؤالات مطرح شده از سوی این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر با توجه به پایان سال 93 چه امکانات و پتانسیل هایی برای مهمانان نوروزی در نظر گرفته اید؟
در ستاد تسهیلات نوروزی بحث اسکان توسط آموزش و پرورش مهیا شد. هدایت مسافران و پذیرایی نیز در سطح شهر با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی انجام می شود. روکش آسفالت کمپین جاده باقرآباد تا حسن آباد در دستور کار قرار گرفته و توسط دو پیمانکار در حال اجرا است. درخصوص امنیت محل اسکان مسافرین نوروزی نیز تمهیدات لازم توسط نیروی انتظامی صورت می گیرد. اطلاع رسانی مناطق گردشگری نیز بر عهده میراث فرهنگی و شهرداری نهاده شده است.
افق کویر سال 93 را چگونه سالی ارزیابی می کنید و برای سال 94 چه برنامه ای دارید؟
ارزیابی که در سطح ادارات صورت گرفته در مجموع خوب بود، ولی این که بیان کنم عالی است نه! وضعیت به نسبت سنوات قبل بهتر بوده است، بافق بیش از اینها استحقاق دارد. نوروز سالی که در پیش داریم براساس سند چشم انداز شهرستان تدوین گردید تا نوروز 94 بهترین نوروز بافق شود؛ بالطبع اهداف و برنامه هایی نیز در شهر و روستا باید داشت.
در سال 93 افتتاح گاز، مسایل نرم افزاری بیمارستان، تأمین پزشک متخصص و شروع به کار طرح اجرایی جاده بافق یزد که متوقف شده بود در حال حاضر سه پیمانکار در آن مشغول به کار هستند و در نیمه اول سال 94 طرح به اتمام می رسد، در خصوص صنایع جوار معدنی کار اجرایی آغاز گردیده و جای بسی امیدواری می باشد. بر ادامه کار نیز نظارت خواهیم داشت و اگر کم کاری مشاهده نمودیم تذکر داده می شود تا به نحو احسنت کار انجام گیرد.
افق کویر چه صحبتی با مهمانان نوروزی و فرزندان بافق دارید؟
مردم بافق، مردمی هستند از دل کویر، خودم نیز فرزند کویر هستم و در فضایی زندگی کرده ام که دقیقاً با این منطقه مشابه بوده است؛ مردمی خونگرم، احساساتی، با فرهنگ و اصالتی که در خانواده های بافقی هست در اکثر مناطق کمتر قابل مشاهده مي باشد؛ فرهنگ ذاتی و نهادینه شهرستان حفظ گردیده و همچنان خاص، بکر و منحصر به فرد است؛ مهمترین شاخصه مردم بافق مهمان نوازی هست. در ابتدای کار خود را مهمان شهر می دانستم، اما در حال حاضر میزبان می باشم. تا به امروز به جز دوستی و صمیمیت از بافق چیز دیگری مشاهده نکردم. دوست دارم رفتاری که شهروندان با فرماندار شهرستان داشته اند با مهمانان نوروزی نیز داشته و شرایطی مهیا گردد تا هر مهمانی که وارد بافق می شود سفیری از بافق به مناطق دیگر کشور باشد. بافق به لحاظ شرایط آب و هوایی که دارد بیش از ایام عید نوروز می تواند پذیرای گردشگران باشد؛ به نسبت خیلی از شهرها امکانات تاریخی و فرهنگی فوق العاده ای دارد، اما به دلیل تبلیغات کم آنطور که باید مطرح نشده است. طبیعت گردی، صنعت معدن گردی و میراث فرهنگی نیز مکانهای ارزنده ای دارد که می‌تواند برای مهمانان شناخته شود.