هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مهدویت، تداوم قیام سرخ عاشـورا

مهدویت، تداوم قیام سرخ عاشـورا



سلام می‌کنیم بر محرمش که از کودکی تا اکنون یادش ما را رهــــا نمی‌کند.
سلام می‌کنیم بر حسین(ع) از دل تاریکی های شب های عاشورای کودکی مان تاکنون که عشقش اسیرمان کرده است.
سلام می‌کنیم برامام زمان ( عج ) که منتقم خون شهدای کربلا ست.
سلام بر عزاداران حسین(ع)که راه او، هم تشنه ظهور می خواهد و هم عزادار .
محرم فرصتی است از عشق حسین و ذریه مطهرش (ع) سیراب شویم، رذالت ها  و پلیدیهارا کناربگذاریم، در تهذیب نفس کوشش کنیم  و چند صباحی آدمیت را تجربه کنیم .
عاشورا مكتبی بود كه گشوده شد تا به انسان درس خودسازی، انقلابی و قیام علیه طاغوت را بیاموزد و آدمی از عاشورا آموخت كه در طریق حق ورسیدن به رهایی و آزادگی، باید تا واپسین نفس ایستادگی كرد.
و اما مكتب انتظار، مكتب امید است و چشم‌انداز روشن آینده. آنگاه كه مدینه فاضله انسان در زمین سرانجام به دست مبارك حجت حق، تحقق یابد و پس از زمستان طولانی جهان، زمین به عطر گل نرگس برانگیخته شود و تمامی آرمانهای بشری همچون بهار، یكباره به شكوفه نشیند.
هر دو این چشم اندازهای زیبا را دین در برابر چشم انسان گشوده است و هیچ مكتب و مرام دیگری نتوانسته است تابدین پایه آدمی را ارج نهد و مرتبه او را ارتقا بخشد. پس درك عظمت این وقایع شكوهمند، تنها شایسته انسانهای باورمند و دین آشناست. تربیت یافتگان مكتب عاشورا، منتظران همیشه آماده لحظه ناب ظهورند.
رسول اكرم (ص) در حدیثی كه از ایشان نقل شده است. فرموده‌اند:
«همانا از شهادت حسین(ع) گرمایی در قلب مؤمنان ایجاد می شود كه هرگز به سردی نخواهد گرایید» این حرارت، عشق سوزانی است كه مومنان را از عاشورا به عصر ظهور می رساند، و در سرمای قطبی روزگاران، قلوب پاک را گرمی امید می بخشد.
مهدویت تداوم قیام سرخ عاشوراست و ظهورثمره شجره طیبه ای است كه با خون مطهر حضرت سید الشهدا، امام حسین(ع) آبیاری شد. این گونه است كه برای درك مفهوم ژرف و سترگ انتظار باید از وادی «نینوا» گذشت و فلسفه انقلاب كبیر آموزگار بزرگ شهادت و رهایی را دریافت.
انتظارو عاشورا  هر دو نهضت‌هایی الهی برای رهایی انسان از قید و بند هر چه غیر خدا هستند، و در هر دو نهضت مبارزه و جهاد با ستمگران و مستكبران تا عالیترین درجه، فریضه ای واجب و مقدس به شمار آمده است.
قیامی که احیاگر دین و ارزشهای عالی الهی و برترین الگوی امر به معروف و نهی از منكربود. در اهمیت این حركت سرنوشت ساز همین بس كه بنا بر روایات ؛ خداوند متعال امامت را در ذریه آن حضرت قرار داد تا جهان به وسیله قیام فرزند برومند او حضرت ابا صالح المهدی(عج) به حقیقت گراید و قسط و عدل كه آرزوی دیرپای بشریت مظلوم است، توسط آن حضرت تحقق یابد.
یوسف زهرا( ع ) بیا که حسینیان چشم براه دم مسیحاییت به سوگ حسین نشسته‌اند
بیا و داغ زینب (س)را در غم از دست دادن برادر التیام بخش.                 


 

 اکبر خالقدادی