هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ممنوعیت حمل زعفران، ترامادول و متادون در ایام حج/ انهدام باند جعل اسناد ایران خودرو

ممنوعیت حمل زعفران، ترامادول و متادون در ایام حج/ انهدام باند جعل اسناد ایران خودرو



 سرهنگ حسن مهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین عملیات پلیس فرودگاه‌ها در زمان حج عمره بود که از 26 آذرماه سال گذشته در 20 ایستگاه پروازی آغاز و 799 هزار زائر عمره که به عربستان اعزام شدند، از سوی پلیس کنترل شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در عملیات عمره امسال نیز در عربستان هیچ زائری به جرم حمل مواد مخدر دستگیر نشد و یک زائر نتوانست مواد مخدر به عربستان حمل کند. افرادی که یک گرم مواد مخدر نیز به همراه داشتند در داخل کشور دستگیر و از ادامه سفرشان جلوگیری شد.
رییس پلیس فرودگاه‌ها با اعلام اینکه عربستان در خصوص مواد مخدر صنعتی و سنتی قوانین سخت‌گیرانه دارد، افزود: با توجه به آغاز حج تمتع از 14 شهریور، به زائران توصیه می کنم همراه خود قرص های کدئین‌دار، ترامادول و متادون حمل نکنند چرا که همراه داشتن این قرص‌ها در عربستان جرم محسوب می شود.
به گفته مهری، زائران نباید ترشی‌جات، اسباب بازی های شبیه سلاح، گازها و اشیای برّنده همراه خود داشته باشند.
رییس پلیس فرودگاه‌ها با بیان اینکه حمل کالای تجاری از جمله زعفران و سنگ‌های قیمتی به عربستان ممنوع است، تأکید کرد: هر زائر می تواند 5 هزار دلار به همراه خودش داشته باشد. در خصوص حوزه مواد مخدر نیز اگر حتی یک گرم مخدر از حجاج در داخل کشور کشف شود، این فرد بار اول یک تا 5 سال و بار دوم 5 تا 15 سال ممنوع‌الخروج می شود.
وی همچنین به زائران توصیه کرد هیچ بار امانتی از کسی قبول نکنند چرا که ممکن است این بار دارای اشیای ممنوعه از جمله مواد مخدر باشد.
مهری در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص آمادگی پلیس برای انتقال عملیات اعزام حجاج به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: به منظور کنترل دقیق زائران در عملیات حج امسال، متولیان امر تصمیم گرفتند تمام پروازهای حج تمتع امسال از فرودگاه حضرت امام (ره) انجام شود. پلیس آمادگی دارد امنیت پروازها و زائران را در فرودگاه امام خمینی (ره) تأمین کند.
مهر