هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مــا مارگزیده شده‌ایم

مــا مارگزیده شده‌ایم


صباغیان نماینده کارگران در جمع متحصنین و مسئولین در شب مبعث پیامبر (ص)، در محل شرکت سنگ‌آهن مرکزی عنوان کرد:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، محمدرضا صباغیان، که در کارنامه کاری خود، مسئولیتهایی چون شهرداری بافق، عضویت در شورای اسلامی شهر بافق و مدیرکلی پدافند غیرعامل استان را نیز عهده‌دار بوده، در حضور مردم و مسئولین در شب عید مبعث به منظور حل مسایل مربوط به کارگران شرکت سنگ‌آهن در محل این شرکت در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی خود را یک شهروند و مدافع حقوق کارگری اعلام کرد. حضور او با استقبال و تشویق کارگران به عنوان نماینده خود مواجه شد.
صباغیان در ابتدای سخنرانی خود خطاب به دکتر طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: باعث فخر و مباهات مردم این خطه می‌باشد که شما یک بافقی هستید. مردم بافق همیشه در محافل خصوصی خود از دردها و محرومیت‌های این شهرستان نالانند. اینطور که در حال حاضر سنگ بارگیری می‌شود و از شهر خارج می‌گردد. به گفته‌ی کارشناسان، تا ده سال دیگر معدن عمر مفید بیشتر نخواهد داشت.
وی افزود: در این 50 الی 60 سال چقدر در بافق سرمایه‌گذاری صورت گرفته است؟!! شهر بافق را با دیگر شهرهای استان مقایسه نمایید. صنایع جوار معدنی که در حال حاضر در بافق احداث گردیده در قبال معدنی که خارج شده است چیزی نخواهد بود. قریب به 4هزار نفر در این محل مشغول به کار هستند و اگر هر خانواده 2 تا فرزند داشته باشند 16نفر از قِبَل شرکت سنگ آهن امرار معاش می‌نمایند و همچنین شغلهایی که در بافق مشغول به فعالیت می باشند بخاطر وجود همین شرکت است که می توانند روزگار بسر برند.
وی گفت: وقتی معدن تمام شود چه پاسخی به مردم خواهید داد؟! همه مانند زابلی‌ها آواره شهرها خواهیم گشت. کشاورزی، جنگل، صنعت و ساحلی هم نداریم و فقط معدنی هست که با این روش به زودی به پایان خواهد رسید. وقتی مصوبه شورای تأمین استان و دستور معاون اول ریاست جمهوری مورد توجه قرار نمی گیرد. مشخص است مصوبات استان در برابر این تصمیمات کشوری هیچ است.
وی ادامه داد: شرکتهای خصوصی که در این معدن با مسئولین بالاتر ارتباط دارند سهم دارند اطمینان داشته باشید؛ اگر چنین نبود مصوبه ای که به تصویب می رسد به راحتی لغو نمی گردید. دستور معاون اول رییس جمهور و شورای تأمین استان که بالاتر از قانون می باشد را به آن توجه نمی‌کنند.
صباغیان عنوان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که بعد مسافتی زیادی با استان دارد؛ اگر این مسافت کمتر بود شاید به آن توجه بیشتری می‌شد. این مردم دعای کمیل و زیارت عاشورا می خوانند قرار نیست که آشوب و اغتشاشی صورت گیرد. تنها درخواستی که می تواند بر دردها و ملامت‌های مردم منطقه مرهمی باشد. این سفره نان تا آخر خورده شد و چند تکه نانی بیشتر درون آن باقی نیست؛ بتکانید تا مردم بخورند.
وی گفت: این اعتصاب را به عنوان یک فرصت بدانید تا مسئولین رده بالای کشور صدای مردم را بشنوند. 5/28 درصد باید از عرضه آن در فرابورس لغو شود و به این مردم محروم واگذار گردد. معدن مال خود مردم است. هیئت دولت 5/28 درصد و درآمد آن را تصویب کند متعلق به مردم شود. اگر با این وضعیت به آن توجه نشود مردم بافق آواره خواهند شد. سرمایه‌دار تا جایی که منافع آن ایجاب نکند پا نمی‌گذارند. در سال 79 با مصوبه امنیت شورای کشور خصوصی‌سازی لغو گردید. سیستم اداری کشور به گونه‌ای است هرگاه فشار و حرفی باشد کار انجام می‌گیرد. دست به دست هم دهیم، یک دست صدا ندارد. در خود بافق سرمایه‌گذاری کنید. آقای استاندار محترم،! آقای رییس جمهور که مردم بالای 90% آرا را به شما داده‌اند و حتی مقام معظم رهبری خواهشمندیم به این مشکل رسیدگی شود.
صباغیان خطاب به دکتر طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگفت: ما مار گزیده هستیم. بندر خشک بافق به مهریز با نام بندر خشک مهریز انتقال داده شده و کارخانه گندله به اردکان! سه کارخانه قرار بود احداث گردد که باز هم صورت نگرفت. این خواسته‌ها در هیئت دولت مصوب گردد. 5/28 درصد برای عمران و آبادانی، 5 درصد به کارگران اختصاص داده شود.
نماینده کارگران تأکید کرد: کارخانجات بافق بزرگترین تعمیرات لکوموتیو خاورمیانه می‌باشد. الآن قسمتی به کرج و سیرجان انتقال داده شده و امور مالی آن حتی حق امضاء اسناد مالی را ندارد! تقاطع ریلی کشور را چه آبادی برای آن در نظر گرفته‌اند؟! بالاترین سرمایه‌گذاری و گمرک می‌تواند در بافق باشد؛ اما نتوانستیم. زمانی که در شورای برنامه‌گذاری فردی از شهر نباشد؛ کسی مدافع شهرمان نخواهد بود.
مردم حامی ولایت فقیه و مسئولین هستند و قول داده خواهد شد که چند روز اعتصاب جبران شود. حوادث سال 90 که بیخود رخ نداد. کمبود پزشکان متخصص را در بافق بنگرید.
وی در پایان از ریاست شورای اسلامی مهندس محمدحسن تشکری و شورای اسلامی بافق تقدیر و تشکر کرد.