هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مغازه هزارچیز

مغازه هزارچیز



هنگامی که برای خرید یا برای زیارت به امامزاده عبدا... می رویم یکی از مغازه هایی که به چشم می خورد و پیر و جوان از آن خرید می کنند مغازه معروف به هزارچیز می باشد. این مغازه به قدری کوچک است که صاحب مغازه، اجناس خود را بیرون از مغازه آویزان می کند. جذابیت این لقب سبب شد هفته نامه افق کویر به سراغ فروشنده آن برود. 
افق کویر لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
حاج سیدکاظم میرعلمی هستم، 30 سال است که مغازه دارم. این مغازه 5 متر است و بازنشسته معدن کوشک نیز می باشم.
افق کویرآیا 30سال مغازه شمادر مکان فعلی قرار داشته است؟ 
خیر، اوایل در روستا بوده ام سپس به بافق آمدم. 30 سال پیش همه مغازه های بافق به 10 تا نیز نمی رسید و همه مغازه ها اطراف امامزاده بر روی صحن قرار داشت. 
افق کویر این لقب به چه منظور به شما اختصاص داده اند؟آیا ناراحت نمی شوید؟
چون همه رقم جنس در مغازه ام موجود می باشد باعث شده معروف شوم به مغازه 1000چیز. این لقب را به من داده اند و من اصلاً ناراحت نمی شوم از این لقب؛ زمانیکه مشتریها وسیله ای می خواهند هرجای ایران که باشد پیدا می کنم و می آورم. 
هرجا که بگویید که مغازه "هزار چیز" مرا می شناسند کم کم به مرور زمان که تجربه ام هم بیشتر شد این وسایل را آورده ام. اجناس مغازه را از روی درخواست مشتری تأمین می کنیم. 80 درصد از جنس ما قیمت آن از 200 تومان شروع می شود تا 3000 تومان. همه قشری از بنده جنس می خرند. از این لقب  ناراحت نمی شوم؛ چرا که بیش از هزار چیز قلم جنس در مغازه موجود می باشد. 
افق کویر لطفاً خاطره ای از 30 سال مغازه داریتان را بیان کنید؟ 
چندین سال پیش شخصی به مغازه بنده مراجعه کرد و خیلی ناامیدانه سؤال کرد؛ تله موش دارید زمانیکه گفتم: بله! چنان خوشحال شد که گفت: من تمام بافق را گشته ام و نتوانسته ام تله موش پیدا کنم. 
افق کویر شما که از کودکی مشغول به کار شده اید چه توصیه ای به جوانان دارید؟
 تا می توانند سر کار بروند و دنبال کار راحت نباشند و جویای کارهای پشت میز نشین نباشند. جوانها ازکار کردن ننگشان نکند، بچه ها اگر کار کنند عمرشان بیشترو سالم تر هم هستند و دنبال رفیق بد و مواد مخدر  نیز نروند.