هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مراسم تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار شهرستان بافق عنوان کرد: آنچه مهم است شناخت دقیق نیازهای مردم و اولویت‌های شهرستان هست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مراسم تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار شهرستان بافق عنوان کرد: آنچه مهم است شناخت دقیق نیازهای مردم و اولویت‌های شهرستان هست


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مراسم تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار شهرستان بافق عنوان کرد: آنچه مهم است شناخت دقیق نیازهای مردم و اولویت‌های شهرستان هست

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار شهرستان بافق روز سه شنبه، 30 اردیبهشت ماه رأس ساعت 13:30 در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار، شهردار و جمعی از دهیاران و شوراهای شهرستان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام سلیمانی ضمن خیر مقدم به حضار از بخشدار و معاون فرماندار سابق تشکر نمود و گفت: چهره‌های که برای این سمت‌ها معرفی شده‌اند ارزشمند می‌باشند، امیدوارم وفاق و همدلی که در مجموعه حاکم است بتوانید به مردم و شهرستان خدمت نمائید.
سپس سید مهدی طلایی مقدم طی سخنانی از پیشاپیش ضمن خیرمقدم به دکتر طالبی افزود: طی این چند هفته گذشته مزاحمت زیادی برای وی ایجاد کرده‌ایم؛ که وظایف قانونی خود را قبال بافق به نحو احسنت انجام دادند و جا دارد بگویم معرفت را به انجام رسانده‌اند.
در ادامه سید ابراهیم حسینی بخشدار سابق گفت: خدا را شاکرم که توفیق 15 ماه خدمت به روستائیان را به من عطا کرد؛ از روستائیان به قدر 10سال کار یاد گرفتم هم از نظر قانونی خدمت به مردم و هم حس بی‌ریایی و صادق بودن آنان برای من لذت بخش بود.
 وی افزود: دست تمام روستائیان ازآن پدر شهیدی که تنها در شمال شرقی‌ترین روستای بخش مرکزی به خاطر پسر شهیدش ماندگار است و آن پیرمردی که در جنوب غرب در آخرین نقطه شهرستان بافق می‌باشد را می‌بوسم.
 رنجبر معاون سابق فرمانداری که در حال حاضر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق را برعهده دارد گفت: امیدوارم با کمک‌های شما خدمات ارزنده‌ای را  برای فرزندان این مرز و بوم انجام دهیم.
 وی از مسئولین خواست تا در زمینه‌های آموزش و پرورش یاریگر این اداره باشند.
 دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری در سخنانی از تمامی زحمات مسئولین تشکر کرده و برای مسئولیت‌هایی که در آینده به عهده دارند آرزوی موفقیت نمود.
 وی فتاحی را به عنوان بخشدار مرکزی و محمد علی طالعی را به عنوان معاونت فرمانداری معرفی نمود و گفت: جایگاه این مسئولیت برای همه عزیزان روشن می‌باشد؛ بخشدار نماینده عالی دولت در بخش و مجری سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و حلقه واسط بین مردم و دولت محسوب می‌شود. معاون فرماندار هم وظیفه‌ی خطیری را در راستای سازمان‌دهی مجموعه داخلی فرمانداری در راستای برنامه‌های توسعه شهرستان و رسیدگی به امور مردم دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: برقراری تعامل و همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف و برنامه‌ریزی در راستای تعیین اولویت های شهرستان که عمده ترین وظایف و مسئولیت هایی است که بر عهده معاون فرماندار گذاشته شده است و انتظار می‌رود کاملاً به وظایف و مسئولیت‌ها واقف باشند و با شناخت آن وظایف و اشرافی که به جایگاه حقوقی خود دارند اهتمام را به کار گیرند تا شاهد اجرای هرچه بهتر سیاست‌ها و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان باشیم و شاهد رفع هر چه بیشتر و بهتر دغدغه‌ها و نگرانی‌های مختلف مردم در ابعاد اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشیم.
طالبی افزود: آنچه مهم است و در جمع دوستان تاًکید می‌کنم شناخت دقیق نیازهای مردم و اولویت‌های شهرستان هست؛ اگر خدای نکرده در این زمینه بد عمل شود و اولویت‌ها درست تشخیص داده نشود و در آن جهت حرکت نکنیم بعد از مدت‌ها زمان می‌گذرد و ما در خم یک کوچه‌ایم و خودمان را سرگرم حاشیه‌ها کرده‌ایم و متن را به نوعی از دست داده‌ایم.
وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌هایی که مناطق کوچک را در بر می‌گیرد چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد. نکته اول، بحث برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌ها و مسئولیت‌های که به عهده ما قرار دارد و برنامه‌ریزی هم معطوف به فرمانداری و بخشداری بوده و هم معطوف به گستره‌ی فعالیت‌های شهرستان بر اساس سند توسعه شهرستان و با همفکری همه نخبگان مشخص شود و اولویت به طور دقیق مورد رصد قرار گیرد.
نکته دوم همراه ساختن مردم و مخصوصاً تشکل‌های مردمی و نهادهای برخاسته از مردم بویژه در روستاها با سیاست و برنامه‌های که مورد وفاق همه قرار گیرد. و این فرصت را در اختیار شوراها و سازمان‌های مردم نهاد قرار دهیم. نکته‌ی سوم یک تفاهم عمومی را در شهرستان در راستای سیاست‌ها و اولویت‌ها و برنامه‌ها ایجاد شود.
خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر سؤالی در خصوص ارائه مدارک 5/71 درصد که قرار بوده است از سوی بازنشستگان فولاد انجام شود بیان کرد که طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: در حال پیگیری هستیم.            
 راضیه بیگی