هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

معادن متعدد یزد، سودی به حال یزدی ها ندارد

معادن متعدد یزد، سودی به حال یزدی ها ندارد


معاون برنامه ریزی استاندار:

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمدرضا بابایی» روز 4 آبان ماه در جلسه كارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، داشت: یك مشكل در استان یزد علی‌رغم وجود توانمندی های بسیار مطلوب در زمینه اقتصادی وجود دارد و آن پراكندگی منابع مالی است كه باعث شده برای اجرای بسیاری از طرح های ملی و استانی از سایر استان ها سرمایه گذار به استان بیاید و بهره ای عاید استان نشود.

وی گفت: معادن متعددی از طریق مزایده واگذار می شود كه عوایدی از آن به استان یزد نمی رسد و باید در این زمینه راهكار اجرایی متناسب تدوین گردد.

بابایی از تشكیل شركت سرمایه گذاری و توسعه عمران یزد در آینده نزدیك خبر داد و افزود: برآنیم كه از این پتانسیل و ظرفیت موجود در استان یزد كه برند بودن یزدیها بستر این پتانسیل موجود است در راستای رشد روند اقتصادی استفاده كنیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی باید سرمایه‌گذاران را در استان جمع كرده و سند توسعه هر شهرستان به عنوان اولویت كار دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

در این جلسه گزارش ضرورت و ارائه پیشنهاد چگونگی تاسیس نهاد سرمایه گذاری فراگیر در استان و گزارش مطالعات ساماندهی توجیه اقتصادی و اجتماعی فضاهای روستایی بخش عقدا ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداختند.

گفتنی است شركت سرمایه گذاری و توسعه عمران یزد فعالیت هایی همچون سرمایه گذاری در مقوله گردشگری، بهینه سازی آب و تامین مالی انتقال آب به استان، ساماندهی استخراج معدن در استان توسط افراد بومی و مشاركت در تولید برق و انرژی‌های نو را برای حیطه كاری خود مدنظر دارد.