هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

معادن متروکه فعال می‌شود

معادن متروکه فعال می‌شود



مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از برنامه این شرکت برای فعال‌سازی معادن متروکه کشور با هدف افزایش تولید مواد معدنی و رشد اشتغال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، وجیه ا... جعفری با بیان این که به دلایل مختلف تعدادی از معادن کشور متروکه شده‌اند، افزود: نکته مهم این است که بیشتر این معادن دارای ذخیره اقتصادی هستند این در حالیست که در بسیاری از معادن متروکه با استفاده از فناوری‌های نوین و پس از ارزیابی‌های فنی و اقتصادی؛ امکان استخراج، فرآوری مواد معدنی و استحصال عناصر همراه وجود دارد، بنابراین ایمپاسکو معادن متروکه‌ای که در ارزیابی ها، دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند را فعال خواهد کرد.
وی ادامه داد: این شرکت بر اساس وظایف ذاتی و تخصصی خود برای تأمین مواد معدنی مورد نیاز کشور، علاوه بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و تعریف محدوده‌های اکتشافی جدید، در نظر دارد معادن متروکه فلزی و بیشتر سرب و روی کشور را مورد بررسی قرار داده و احیاء کند.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: در این زمینه ایمپاسکو معادن متروکه‌ای که فاقد تقاضا از سوی بخش خصوصی هستند و یا در مزایده‌های سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها واگذار نشده‌اند را در اختیار گرفته و با آمایش اطلاعات و تهیه طرح اکتشافی مناسب هر معدن، نسبت به انجام اکتشافات مقدماتی، تکمیلی و تفضیلی اقدام خواهد کرد.
جعفری با بیان اینکه پس از به نتیجه رسیدن فعالیت‌های اکتشافی، استخراج و فروش مواد معدنی این معادن از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، تصریح کرد: شناسایی و فعال‌سازی ظرفیتهای بالقوه معادن متروکه، کمک به توسعه بخش معدن کشور، ایجاد اشتغال و افزایش تولید مواد معدنی از جمله اهداف ایمپاسکو در اجرای این طرح است.
وی خاطر نشان کرد: در این زمینه طرح احیاء و اکتشاف معادن فلزی متروکه کشور در ایمپاسکو در حال انجام و فعال‌سازی 20 معدن متروکه فلزی با اولویت ذخایر سرب و روی را در برنامه قرار داده است.