هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مطب های نابسامان بافق داد بیماران را درآورد

مطب های نابسامان بافق داد بیماران را درآورد



هما السادات رضوی| به گزارش هفته نامه افق کویر، مدتی است که شهروندان با ارسال پیامک به سامانه این هفته نامه نارضایتی خود را از مطب های برخی از پزشکان اعلام می دارند. خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع به سطح شهر رفته و نظر مردم را در این باره جویا شده است. 
 زنی 35 ساله که فرزند خود را نزد پزشک برده بود در حالیکه از شدت عصبانیت برافروخته شده بود گفت: مطب دکتر(...) فضای کافی ندارد و باتوجه به این که در فصل سرد سال قرار داریم به خاطر کمبود فضا مجبور هستیم تا زمانیکه نوبت ما برسد بیرون از مطب به همراه کودک خود منتظر باشیم. 
وی افزود: هرموقع برای این مشکل به مسئولین مربوطه مراجه کرده ایم گفتند: نباید سخت گیری کنیم، چون با کمبود پزشک مواجه هستیم و باید هرطور شده پزشکان را راضی نگه داریم.
وی تصریح کرد: آیا این حق الناس نیست؟ مگر غیر از این است که پزشکان پول ویزیت دریافت می کنند تا شرایط مناسبی را برای بیماران فراهم کنند؟!
وی ادامه داد: برخی از پزشکان چند سال با همین شرایط بیماران را ویزیت می کنند و زمانیکه خانه و مطبی در شهر های بزرگ مثل تهران و یزد خریداری کردند؛ بدون اینکه عِرقی به شهر و وطن خود داشته باشند جا می گذارند و می روند.
وی که تمایل نداشت خود را معرفی کند، عنوان کرد: چون خودرو شخصی ندارم مجبور شدم با تاکسی به پزشک مراجعه کنم، لااقل اگر ماشین شخصی داشتم می توانستم تا زمانیکه نوبت مان می رسد به خاطر سرمای شدید در خودرو بمانیم.
مرد 48 ساله ای در حالیکه پاکت دارویی در دست داشت گفت: بعضی از دکتر ها به اندازه پولی که از ما دریافت می کنند در مقابل امکانات به ما نمی دهند. 
زن 32 ساله دیگری بیان داشت: با اینکه پزشکان ما از نظر مالی در رتبه های بالایی قرار دارند و می توانند مطب های خوبی را اختیار کنند، چون می خواهند از این شهر بروند و در جای دیگر برای خودشان سرمایه گذاری کنند و به صورت موقت در بافق هستند؛ اصلا به فکر آسایش مردم نیستند و حاضر نمی شوند که مطب های خودشان را گسترش دهند تا مردم در رفاه باشند.
وی افزود: زمانی که به بعضی از پزشکان باتجربه شهرستان مراجعه می کنیم؛ علی رغم کثرت جمعیت در مطب، مطب ها بسیار کوچک و غیر قابل تحمل برای ما بافقی ها است. از مسئولین می خواهم به این مسئله رسیدگی نمایند و برای حفظ دکتر های شهرمان و راضی نگه داشتن مردم برنامه ای را اتخاذ نمایند.
مرد 50 ساله ای گفت: بعضی از منشی های پزشکان قدرت مدیریت ندارند، یک پزشک هم که می خواهد کامل بیمار را معاینه کند به دلیل اصرار بیماران دقیقه ای یکبار به پزشک گوشزد می کند که تعداد بیماران زیاد است؛ مگر غیر از این است که پزشک باید کامل بیمار را معاینه کند؟! پس چرا بیماران دیگر اجازه نمی دهند تا پزشک کامل بیمار را معاینه کند؟! 
زن49 ساله ای گفت: به بعضی از مطب ها که وارد می شویم بوی نامطبوع الکل بیمار را اذیت می کند.
وی افزود: در بعضی دیگر از مطب ها هم تعداد صندلی کم است یا مناسب نیست. 
در ادامه «جواد فتاحی»، کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان بافق در این باره گفت: این مشکل در شورای سلامت مطرح شده است و در طی بازدیدی که داشتیم بعضی از پزشکان این مسئله را رعایت کردند و  وضعیت مطب بهتر شده است و یک الی دو مطب دیگر نسبت به بزرگ کردن محیط مطب اقدامی نکرده اند که با مراجعه مکرر ما و صحبت هایی که در مطب با پزشکان داشتیم آنها نسبت به گسترش مطب هایشان قولهایی داده اند که همچنان پیگیر آن هستیم.