هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مصوبات بر زمین مانده

مصوبات بر زمین مانده


ایلنا گزارش می دهد.

منابع خبری ایلنا در شرکت سنگ آهن معدنی بافق می‌گویند: در حالی که آخرین جلسه شورای تأمین استان یزد برای رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران این واحد معدنی در نهم شهریور ماه برگزار شده است؛ اما هنوز از اجرای این مصوبات هیچ خبری نیست.
برپایه این اطلاعات در زمان برپایی اعتراضات صنفی سال گذشته یکی از خواسته‌های کارگران معدن بافق توقف واگذاری ۵. ۲۸ درصد سهام این شرکت به بخش خصوصی بود و انتقال حدود ۱۵ درصد این سهام به شهر بافق بود و از قرار معلوم با وجود آنکه در جلسه شورای تأمین با این خواسته کارگران موافقت شده است، اما هنوز اثری از اجرای آن به چشم نمی خورد.
همچنین در حالی که یکی دیگر از مصوبات شورای تأمین استان یزد توقف لغو پیگیری قضایی ۱۱ نفر از کارگران معترض، این واحد معدنی بوده و در عین حال نیز مدیریت شرکت سنگ آهن بافق شکایت طرح شده علیه این کارگران را پس گرفته است؛ اما به گفته منابع ایلنا تعدادی از این کارگران برای تاریخ  بیست و ششم ماه جاری به دادگاه احضار شده‌اند.
بر پایه این اطلاعات حتی در آخرین جلسه پیگیری مطالبات کارگران بافق که در تاریخ بیست و یکم آذر، نماینده کارگران از فرماندار علت احضار مجدد کارگران را جویا شده که این پرسش در آن جلسه، بی‌پاسخ مانده است.
در این باره «یونس الستی»، ریاست هیات مدیره سنگ آهن مرکزی بافق در رابطه با برآورده نشدن مطالبات کارگران این شرکت به خبرنگار ایلنا گفت: پیگیری وضعیت28/5 درصد همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در جلساتی که در این رابطه با سازمان خصوصی سازی کشور برگزار شده است، مدیریت سازمان اعلام کرد که تعیین تکلیف این سهام از حیطه سازمان خصوصی سازی خارج است و دولت باید در این مساله ورود کند.
الستی ادامه داد: در این خصوص هم اکنون وزیر دادگستری در حال بررسی مساله است و امیدوارم تا آخر سال جاری با پیگیری‌های در دست اقدام، مصوبات شورای تأمین استان اجرایی شود.
ریاست هیات مدیره سنگ آهن مرکزی بافق در رابطه با احضار مجدد کارگران علیرغم وعده ها و مصوبات قبلی مبنی بر لغو پیگیری قضایی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، شکایت خود را پس گرفته است، ولی با این وجود، این کارگران ماه آینده به دادگاه احضار شده اند.
وی ادامه داد: مساله تداوم پیگیری قضایی کارگران نیز توسط هیات مدیره شرکت سنگ آهن در حال پیگیری است.