هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مشکلات و معضلات مدارس در کوچه های کم عرض

مشکلات و معضلات مدارس در کوچه های کم عرض



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، ساکنین محله باغ لرد حوالی مدارس آیت ا... طالقانی، 17 شهریور، غیرانتفاعی طوبی و استثنایی امید از تردد خودروها و تشکیل ترافیک زمان ورود و خروج دانش آموزان در این کوچه گلایمند هستند؛ درصورتی که زمین های بایر زیادی در آن محله قرار دارد که با هزینه بسیار ناچیز می توان آن را برای توقف خودروها و سرویس های مدارس مناسب سازی نمود. این محله تنها با این مشکل روبرو نیست؛ بلکه مشکلات عدیده ای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
سید ابوالفضل حسینی، مدیر دبستان آیت ا... طالقانی با 162 دانش آموز در این باره گفت: این مشکلات تنها برای ساکنین نیست و معضل بزرگی هم برای مدرسه است.
 حسینی افزود: حدود دوهفته گذشته با معاونت آموزشی برای فضای خالی جلو مدرسه به شهرداری مراجعه کردیم تا آن محوطه بایر با وجود مشکلاتی، چون شلوغی کوچه، زباله ها و نخاله های ساختمانی تغییر کاربری داده شود؛ چراکه از نظر بهداشت، امنیت و.. با مشکل مواجه هستیم. 
 وی تصریح کرد: طی مکاتباتی که با شهرداری انجام گرفت قول پیگیری 100 درصد به ما داده شد. در این مسیر بیشتر مواقع یا لوله ترکیده یا گودبرداری صورت گرفته است ظهر، هنگام تعطیلی مدرسه و با حضور والدین و سرویس ها این کوچه چهار متری شلوغ و تردد در آن به سختی انجام می شود.
حسینی اظهار داشت: طبق ابلاغیه ای که از اداره آموزش و پرورش دریافت می نماییم ساعت ورود و خروج دانش آموزان هر چهار مدرسه یکی می باشد. مدتی پیش به خاطر شلوغی محله خودرویی بر روی پا یکی از دانش آموزان رفت و این اتفاق چندین دفعه تکرار شده است؛ امیدوارم مسئولین همراهی کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. 
نرگس برزگری مدیر دبستان دخترانه 17 شهریور با 200 دانش آموز گفت: مشکلات بسیار است کوچه کم عرض است ظهر که می شود مملو از خودروهای اولیا و سرویس دانش آموزان هستند، حتی بعض مواقع درگیری بین اولیا هم پیش می آید و شکایت به مدرسه شده است و درخواست کردند 5 دقیقه فاصله بین تعطیلی هر مدرسه باشد، حتی با هماهنگی های صورت گرفته این کار را عملی کردیم؛ اما بازهم تا خارج شدن بچه ها و آمدن سرویسشان شاهد ترافیک می باشیم؛ علاوه بر همه اینها اهالی کوچه نیز شاکی هستند که چرا خودروهای خانواده ها وارد کوچه می شود، حتی نسبت به نابسامانی آسفالت کوچه نیز معترض هستند. 
وی افزود: بنده به همراه برخی معلمین مدرسه همیشه باید صبر کنیم تا مسیر خلوت شود آن موقع از مدرسه خارج می شویم، حتی با اینکه دیرتر از مدرسه خارج می شویم راه ما هم بسته است.برزگری تصریح کرد: در جلسات انجمن اولیا و مربیان مادرها همیشه از این وضعیت شاکی هستند؛ البته برخی از رانندگان خودروها رعایت می کنند و برخی از آنها رعایت نمی کنند و خودروشان را سرراه قرار می دهند و تا زمانیکه فرزندشان نیامده کنار نمی روند و راه بندان می کنند.
وی اظهار داشت: ما این مسئله را نمی توانیم حل کنیم همسایه ها ناراحت هستند صبح یاهمان ظهر که داخل کوچه می شوند، باید این مسیر را دنده عقب بروند دانش آموزان پشت ماشین می روند و خطر برخورد آنها با خودروها زیاد می باشد. ازشهرداری در خواست می کنیم نظری به این محله هاهم داشته باشد و آسفالت آن را ترمیم نمایند. 
سیده زهرا طباطبایی مدیر غیرانتفاعی طوبی گفت: سال گذشته جهت پیگیری بهداشت کوچه، مکاتباتی انجام و تصویر هایی ضمیمه آن شد. به تعدادی از منازل محله مراجعه کردیم و جویا شدیم همگی انکار کردند که زباله ها از آنها نیست.
وی افزود: مسئله تردد خودروهای تک سرنشین را در انجمن اولیا و مربیان مطرح کرده ایم؛ اما خانواده ها بیم آن را دارند که در این مسیر خودرویی به فرزندشان بزند، حتی حاضر نیستند ماشین را عقب تر پارک کنند و در مسافتی کوتاه فرزندشان را تا درب مدرسه همراهی کنند. 
 وی تصریح کرد: زمین بایری که در روبروی مدرسه قرار دارد در سالیان گذشته حالت زمین گودی بود که خطر هم داشت و به درد پارکینگ هم نمی خورد صاحب ملک را پیدا کردیم و پیگیر شدیم که در نهایت برای آن دیوار چیدند و درب گذاشتند. زمین دیگری هم در مقابل مدرسه وجود دارد که صاحب ملک اعلام کرده است وقف است و کاری نمی‌توان برای آن انجام داد.