هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مشترکین تلفن ثابت تا هفته دولت در انتظار بمانند

مشترکین تلفن ثابت تا هفته دولت در انتظار بمانند



اکرم عباسي| به گزارش هفته نامه افق کوير،با هماهنگي اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان و فرمانداري شهرستان بافق و در راستاي بررسي و رفع مشکلات حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات شهرستان، جلسه اي با حضور مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، مديران و نمايندگان تابعه استاني، فرماندار، بخشدار و جمعي از مسئولان شهرستان بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

دراين جلسه ضمن تشريح وضعيت ارتباطي موجود شهرستان وبرنامه هاي توسعه آينده، مشکلات و نيازهاي ارتباطي آن اعم از تلفن ثابت، GSMروستايي، تلفن همراه، اينترنت پر سرعت، پست، پست بانک، دفاتر خدماتي پيشخوان دولت و ICT روستايي و غيره مورد بحث و بررسي قرار گرفت و براي رفع مشکلات موجود تصميم گيري شد.

مهندس «محمد رضا وزيري» مديرکل ارتباطات وفناوري اطلاعات استان يزد در گفتگويي با خبرنگار هفته نامه افق کوير پيرامون هدف سفر خود به شهرستان بافق گفت: در اين سفر وضعيت ارتباطي شهرستان بافق با حضور مديران متبوعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و بخش خصوصي بررسي شد.

وي افزود: درمجموع وضعيت کلي شهرستان خوب هست و در واقع بعد از يزد و اردکان بهترين وضعيت را بافق دارد. در حال حاضر 52 روستا در شهرستان هست که 26 روستاي آن بالاي20 خانوار جمعيت دارد. الحمدا... تمامي روستاهاي بالاي20 خانوار به غير از 4 روستايي که تا پايان سال 94 ارتباط آنها برقرار و تلفن ثابت به آنها اعطاء مي شود داراي تلفن خانگي هستند. علاوه بر اين روستاها، تعداد زيادي از روستاهاي زير 20 خانوار به دليل موقعيت مناسبي که داشته اند، در گذشته به آنها ارتباط دهي شده است.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان يزد درخصوص وضعيت اينترنت پرسرعت براي روستاها تصريح نمود: بيش از 20 روستا مي توانند ارتباط اينترنت پرسرعت داشته باشند و برخي در حال استفاده هستند. طي بررسي ها مشخص شد که از اين مقدار، 13 روستا بالاي 20 خانوار هستند که به اينترنت پرسرعت نياز دارند. در طرح uso ديده شده و ان شا ا... تا پايان سال 94 همه آنها داراي اينترنت پرسرعت مي شوند (خدمات عمومي اجباري ارتباطات و فناوري اطلاعات (USO) الزامي است كه از سوي اتحاديه‌هاي بين‌المللي مانند ITU و UPU برعهده دولت‌ها گذاشته شده است تا براساس آن امكان استفاده از سرويس‌هاي پايه مخابراتي، فناوري اطلاعات و خدمات پستي براي افراد جامعه از جمله نقاط روستائي و محروم و دورافتاده فراهم شود.)

وزيري درباره تصميمات گرفته شده براي پُست شهرستان نيز گفت: ساختماني که در حال حاضر در اختيار اداره پُست هست نياز به بازسازي دارد و طي مذاکراتي قرار شده 50 درصد اعتبارات از سوي فرمانداري شهرستان و 50 درصد باقيمانده توسط شرکت پُست پرداخت گردد.

وي درخصوص دفاتر ICT روستايي افزود: طي صحبتهايي که با فرماندار صورت گرفت، قرار شد حمايتهاي مالي از اين دفاتر صورت گيرد و پول بخشداري ها که در پُست بانک هست محفوظ بماند و به درآمدزايي اين دفاتر توجه شود تا دوام داشته باشند.

مهندس محمد رضا وزيري پيرامون مشکلات تلفن ثابت که در برخي از مناطق شهرستان وجود دارد گفت: طرح هايي در دست اجرا است و سرمايه گذاري شده است، در آينده نيزادامه مي يابدتا تلفن ثابت نيز در شهرستان بافق وضعيت مناسبي بدست آورد.

مهندس «مقوم» مدير عامل شركت مخابرات استان يزد پيرامون مشکلات تلفن هاي ثابت در شهرستان گفت: اعتباري بالغ بر يک ميليارد و دويست ميليون تومان اختصاص داده شده که تا به امروز 80 درصد طرح انجام شده و ان شاا... تا شهريور ماه، در هفته دولت مناطق بلوار انقلاب، امام خميني(ره) و امام جعفرصادق(ع) مشکل تلفن ثابت آنها حل مي شود.

وي درخصوص «3G»( نسل سوم شبکه تلفن همراه به طور اختصار»3G»ناميده مي شود، مزيت شبکه‌هاي 3Gنسبت به نسلهاي قديمي‌ترهمان GSM بهبود کيفيت تماس‌هاي صوتي، قابليت انتقال سريع اطلاعات و ارائه اينترنت پر‌‌سرعت بر روي تلفن همراه است) در همراه اول گفت: جزء اولويتهاي سال94 هست تا در شهرستان بافق انجام شود و قطعاً تا پايان سال 94 انجام مي گيرد.

در ادامه فرماندار بافق در خصوص ديگر تصميمات اتخاذ شده در اين نشست گفت: مجوز اينترنت پرسرعت و تلفن ثابت براي 24 واحدي هاي مسکن مهر داده شده و مشکل اين مناطق حل خواهد شد، نصب دکل «رايتل» دستور آن صادر مي شود، تا اين کار انجام شود، در خصوص مسيرهاي خيابان چهارده معصوم، خيابان امام رضا(ع)، شهيد تفکري و خيابان وحشي بافقي قرار شد فرمانداري پيگيري هاي لازم را انجام دهد و مشکل تلفن ثابت آنها برطرف شود.