هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مسلم دریه از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد خداحافظی کرد

مسلم دریه از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد خداحافظی کرد



با خداحافظي مسلم دريه از صندوق بازنشستگي کارکنان فولاد يک مدير بورسي به جاي وي نشست.

فارس| محمد رضا احمد زاد با تاييد خبر حکم ماموريت خود از سوي وزير تعاون، کار و امور اجتماعي؛ عنوان کرد: صندوق بازنشستگي فولاد با برخورداري از ساختارهاي قبلي و موازي با ساير صندوق هاي بازنشستگي به طور مستقل مديريت و راهبري خواهد شد.

وي با اشاره به دارايي هاي مالي و بورسي صندوق بازنشستگي فولاد ، عنوان کرد: با صدور حکم ماموريت هيات امناي جديد صندوق از سوي وزير تعاون، کار و امور اجتماعي به عنوان رييس هيات مديره و در عين حال قائم مقام صندوق فعال شده‌ام. صندوق بازنشستگي فولاد به طور هيات امنايي مديريت شده و کليه وظايف مدير عامل به رييس هيات مديره تنفيذ شده است.

احمد زاد اصل با رد موضوع ادغام صندوق بازنسشگي فولاد با شستا (شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي) و يا ساير نهاد هاي تابعه تامين اجتماعي افزود: اين صندوق با توجه به اشراف کامل وزير بر فعاليت آن به طور مستقل اداره و موازي ساير صندوق هاي ديگر فعاليت مي‌کند.

وي افزود: رويکرد برنامه ها در صندوق بازنشستگي همچنان بر محوريت بورس و فعاليت پررنگ در اين بازار به ويژه بازار ثانويه خواهد بود. از سوي ديگر همسو با مديريت

سرمايه گذاري ها در هلدينگ موضوع ارايه خدمات به مستمري بگيران و بازنشستگان صندوق با کيفيت و مديريت بهتري در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احمد زاد اصل عنوان کرد ارزش دارايي هاي صندوق بازنشستگي فولاد مبلغ 18 هزار ميليارد تومان برآورد مي شود.

به گزارش فارس وي پيش از اين براي مدت کوتاهي مدير عامل گروه صنايع بهشهر شد. پيش از ان نيز براي مدت سه سال در هلدينگ اميدکو مشغول به کار بود.پيش از اميدکو هم احمد زاد اصل مديريت سرمايه گذاري توسعه ملي و سرمايه گذاري سپه را بر عهده داشت.

صندوق بازنشستگي فولاد براي تأمين آتيه و خدمت رساني به بازنشستگان در سال 1354 براي امور بازنشستگي و رسيدگي به وضعيت بازنشستگان تأسيس شد. پس از آن در سال 1375 به موسسه صندوق بازنشستگي کارکنان فولاد تغيير نام يافته است و زير نظر شرکت ملي فولاد اداره مي شد. در سال 1375به موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد تحت شماره 9511 ثبت و در 16 خرداد 76 تغيير نام يافته و داراي هيأت امناي جديد (7 نفر عضو هيأت امناء (مديران عامل ذوب آهن اصفهان- فولاد مبارکه- فولاد خوزستان معاون امور اجتماعي و نيروي انساني و بالاترين مقام مسئول معدني شرکت ملي فولاد و 2 نفر با انتخاب رئيس هيأت مديره و مديرعامل محترم شرکت ملي فولاد).

اين در حالي است که در تاريخ 22/07/91 به استناد قانون ساختار رفاه و تأمين اجتماعي وتصويب نامه هيأت وزيران شماره ت45352هـ مورخ22/7/92 رفاه و تأمين اجتماعي به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منتقل شده است.

اين صندوق در حال حاضر 85 هزار نفر بازنشسته بطور مستقيم و با احتساب اعضاي خانواده آنها بالغ بر 300 هزار نفر بعنوان عضو وابسته داشته و پرداخت مستمري و هزينه درمان و رفاه ايشان را برعهده دارد و از حدوداً تعداد 12 هزار نفر( کارکنان واحدهاي معدني و صنعتي، فولادي و ستادي) به عنوان مشارک حق بيمه دريافت مي نمايد.

تا سال 1390 منابع مورد نياز صندوق از طريق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ها و شرکت هاي تابعه تأمين و نسبت به پرداخت مستمري و هزينه هاي قانوني اقدام مي شد. با اجراي قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منتقل شده و مطالبات در قالب «رد ديون دولت» براساس اکچوئري جهت ادامه حيات پرداخت خواهد شد. گسترده فعاليت صندوق در 15 استان کشور که اصفهان با 50% فراواني بيشترين سهم را دارا است.

سبد دارايي هاي اين شرکت مملو از سهام شرکت هاي معدني و فولادي است.