هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مسابقات موتور سواری قهرمانی کشور در بافق برگزار می شود

مسابقات موتور سواری قهرمانی کشور در بافق برگزار می شود



شهردار و رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بافق از برگزاری مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در نیمه اول آبان سالجاری در این شهر خبر داد.
سید علی نوروززاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشوری موتور سواری 13 و 14 آبان به میزبانی استان یزد در پیست آبشار بافق برگزار می شود اظهار داشت: این مسابقات در پنج کلاس برگزار خواهد شد که از هر استان 2 ورزشکار می تواند شرکت کند.
رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی بافق گفت: در این میان استان یزد به عنوان میزبان می تواند با استفاده از حق میزبانی چهار ورزشکار درمسابقات موتور سواری قهرمانی کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از 200 ورزشکار از سراسر کشور در مسابقات قهرمانی موتور سواری شرکت می کنند افزود: در این مسابقات در کلاسهای 65 سی سی نونهالان، 150 سی سی گروه سنی نوجوانان(12 تا 17 سال) و 250 و 450 سی سی جوانان، بزرگسالان و همچنین 250 و 450 سی سی افراد بالای 41 سال ( پیشکسوتان) حضور دارند.
شهردار بافق مساحت کلی پیست های موتور سواری و اتومبیل رانی را 80 هکتار عنوان کرد و گفت: مساحت فنس کشی شده که مختص پیست موتور سواری است بالغ بر 3/5 هکتار می باشد و مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند .
وی با بیان اینکه از ابتدای قبول تصدی مسئول هئیت موتور سواری و اتومبیلرانی بافق به این فکر بوده که محل پیست به دور از آلایندگی صوتی و قابل قبول کمیته فنی فدارسیون موتور سواری و اتومبیل رانی کشور احداث شود تصریح کرد: مسابقات پیش رو در فضایی استاندارد برای شرکت کنندگان و محیطی امن برای تماشاگران، با دید کافی برگزار می شود.
نوروززاده تاکید کرد: پیست موتور سواری شهرستان بافق باید در سطح کشور بارز و نمونه باشد که هم اینک در طراحی پیست موجود مجموعه ای شامل پیستهای رشته های مختلف موتورسواری و نیز اتومبیلرانی پیش بینی شده است و درمجموع دارای مجموعه ای با ظرفیت و فضای مناسب هستیم .
رئیس هیئت موتور سواری بافق خاطر نشان کرد: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به میزبانی شهرستان بافق برگزار کننده مسابقات می باشند.
وی افزود هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان متولی اصلی ساخت پیست مذکور بوده و در این زمینه عمده کارهای انجام شده شامل نقشه برداری و تهیه نقشه ، عملیات مهندسی ، فنس کشی ، ایجاد جاده دسترسی ، پارکینگ عمومی ، سرویسهای بهداشتی ، سکو و جایگاه ویژه و خط استارت از سوی شهرداری بافق و با حمایت شورای شهر بافق انجام شده است و در زمینه ساخت بخشی از عملیات خاکی پیست نیز شرکت سنگ آهن همکاری نموده است که جای تقدیر دارد.
وی در ادامه از حمایتهای امام جمعه شهرستان ، فرماندار ، مدیرکل ورزش و جوانان استان ، مدیریت ورزش و جوانان شهرستان ، عوامل هیئت استان و شهرستان و سایر  ورزشکاران و  ورزش دوستان در این زمینه که با شوق و علاقمندی زمینه برگزاری باشکوه این مسابقات را فراهم کرده اند تشکر کرد.
وی یاد آور شد: پس از برگزاری مسابقات موتور سواری قهرمانی کشور در بافق، استعداد یابی در بین جوانان بافقی و آموزش و تمرینات آنها آغاز می شود که در مسابقات بعدی، موتورسواری ورزشکاران بافقی هم حضور داشته باشند.
نوروززاده خاطر نشان کرد: همچنین مسابقات رالی خانوادگی، زمستان امسال در سطح شهرستان بافق به میزبانی شهرداری این شهر برگزار خواهد شد.