هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مرگ مرموز پسر۱۶ماهه‌ بر اثر مصرف متادون!!

مرگ مرموز پسر۱۶ماهه‌ بر اثر مصرف متادون!!



 
همشهری| دوم خرداد‌ماه امسال مسئولان بیمارستانی در جنوب تهران با قاضی محسن مدیر روستا بازپرس جنایی تهران تماس گرفتند و خبر از مرگ پسر16ماهه‌ای دادند. بررسی‌ها حكایت از این داشت كه قربانی چند روز قبل‌تر به‌دلیل اینكه تشنج كرده به بیمارستان منتقل شده اما با وجود تلاش پزشكان به‌دلیل وخامت حالش جان باخته بود.
در چنین شرایطی قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشكی قانونی را صادر كرد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. پزشكی قانونی چند روز پیش پس از انجام معاینات اعلام كرد كه این پسر16ماهه به‌دلیل مصرف شربت متادون جان باخته است. همین كافی بود تا قاضی دستور احضار پدر و مادر وی را صادر كند.
پدر و مادراین كودك دیروز برای انجام تحقیقات در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند. مادركودك به قاضی چنین گفت: روز حادثه برای انجام كاری از خانه بیرون رفتم و وقتی برگشتم، به آشپزخانه رفتم و مشغول پختن شام شدم. پسرم داخل اتاق خواب بود وقتی سراغش رفتم دیدم رنگ صورتش پریده و تشنج كرده است.
خیلی ترسیدم، جیغ كشیدم و با كمك همسرم او را به بیمارستان بردیم. در ادامه جلسه پدر كودك گفت: من مدت‌ها قبل معتاد بودم اما چند ماهی می‌شد كه ترك كرده بودم و دیگر سمت مواد نرفتم. حتی متادون هم مصرف نمی‌كردم و نمی‌دانم چطور اعلام كرده‌اند كه پسرم بر اثر مصرف متادون جان باخته است. آن شب همسرم در حال تدارك شام بود و من هم تلویزیون تماشا می‌كردم كه ناگهان همسرم فریاد زد كه حال پسرمان خراب شده است. اصلا نمی‌دانم او چطور شربت متادون خورده است.
در پایان جلسه قاضی جنایی دستور بازداشت پدركودك را صادر كرد تا با انجام تحقیقات، معمای مرگ اسرارآمیز كودك فاش شود.