هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مرکز خواهران نداریم حقمان ضایع می شود

مرکز خواهران نداریم حقمان ضایع می شود



الهام نصیر زاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، هفته گذشته تعدادی از مربیان فنی حرفه ای با حضور در هفته نامه افق کویر، به بیان مشکلات خود که مهمترین آن، نبود مرکز فنی و حرفه ای خواهران است پرداختند.
 نجمه فلاح بافقی، دارای مدرک کارشناسی با 8سال سابقه کار و مربی طراحی دوخت در این باره گفت: به دلیل نبود مرکز فنی و حرفه ای خواهران ذر بافق، مشکل کمبود کلاس داریم و به همین دلیل داخل مرکز برادران تدریس می کنیم؛ اصلاً نمی توانیم استراحت کنیم، از ساعت 8 صبح تا 13 باید یکسره در آن محیط باشیم. 
معصومه السادات طباطبایی که از سال 85 مربی مرکز و دارای لیسانس طراحی دوخت می باشد گفت: ساختمان و زمین زیاد است، ولی متأسفانه می گویند مربوط به کارگاه جوشکاری و... است، ولی ما ندیدیم کسی به همه این کارگاهها مراجعه کند از ابتدای فنی حرفه ای تا سمت هلال احمر زمین است و بسیار بزرگ می باشد، حتی زمین هم برای ساخت موجود است.
وی افزود: خیابان جنب فنی و حرفه ای را که قرار بوده شورای سابق، آن خیابان را دو بانده کند و از سر فنی حرفه ای بزنند و هزینه زمین را باید خرج مرکز فنی حرفه ای خواهران کنند؛ ولی اصلاً توجه ای نشده و حال سؤال ما این است بودجه ای که برای مرکز فنی حرفه ای خواهران درشهرستان بافق می آید کجا می رود و خرج چی می شود؟! قرار بوده که مرکز خواهران احداث شود، پس بودجه آن کجاست؟ چرا هیچکس رسیدگی نمی کند؟! 4 الی 5 سال پیش کلنگ آن را زدند، ولی همچنان آن قسمت بدون ساختمان مانده و جای کلنگش است. 
سکینه دهقان زاده بافقی، لیسانس طراحی دوخت که از سال 86 داخل مرکز مشغول به فعالیت است گفت: ما در حال حاضر مرکز نداریم و مشکل چارت همین است. پس ازگذراندن آزمونهای مختلف در آزمون استخدامی قبول شده ایم؛ اگر مرکز خواهران بود چارت خالی داشتیم که استخدام شویم الان یک سال است، چون چارت خالی نداریم حکم ما هم نمی خورد. 
 وی افزود: برای آموزش بانوان باید به پایگاهها و مساجد مراجعه کنیم، حتی درگیری با فرمانده و خادمین مساجد نیز برای برگزاری کلاس ها داشته ایم.
فلاح تصریح کرد: بهاباد مرکز فنی و حرفه ای خواهران دارد، ولی بافق خیر! در ضمن دو چارت خالی بافق را به بهاباد داده اند به دلیل اینکه در آنجا مرکز فنی و حرفه ای خواهران وجود دارد، حتی آنجا فقط یک مربی دارد و اینجا 6 مربی بلاتکلیف هستند، چون مرکز خواهران نداریم حقمان دارد ضایع می شود.
وی افزود: حتی ما معترض شده ایم به فرمانداری رفته ایم و 10 دفعه نامه به فرمانداری ارسال کرده ایم، در جلساتی که طول سال می گذارند اعلام کرده ایم؛ ولی متاسفأنه اصلاً پیگیری نمی کنند و رسیدگی نمی شود. 
وی عنوان کرد: برای آموزش که به پایگاههای داخل شهر می رویم خیلی سختی می کشیم زمانی که باید چرخ خیاطی و میزهای آنها را برایمان می آوردند، می گفتند نمی شود همه این وسایل را بار بزنیم و جابجا کنیم، چون خراب می شود و از مرکز نباید خارج کرد، مجبور شدند داخل مرکز کلاس به ما بدهند.
وی ادامه داد: حتی ما مشکل سرمایشی و گرمایشی هم داشته ایم؛ فقط یک وسیله کوچک برای گرمایشی داشتیم که جوابگو نبود. شوفاژکشی شده؛ ولی گاز نیامده است. درست است که ما حق التدریس هستیم و استخدام رسمی نشده ایم، ولی بالاخره ما حقی داریم و برای این دولت خدمت می کنیم و وقت می گذاریم، نباید این چنین بی تفاوت باشند. خدا شاهد هست ما  از دل و جان برای کارآموزان وقت می گذاریم و حقوق خیلی ناچیزی می گیریم آن هم با کار آموزان زیاد؛ اگر این مرکز احداث گردد تمام مشکلات برطرف خواهد شد.
سیدیحیی حسینی، معاون و مسئول آموزش مرکز در پاسخ به این پرسش که چرا فنی حرفه ای بافق مرکز خواهران ندارد؟ گفت: مرکز بافق زمانیکه چارت سازمانیش را گرفته اند به عنوان مرکز دو منظوره بوده؛ بعضی شهرستان ها در استان هم مرکز خواهران دارند هم برادران، چند شهرستان هستند که مجوز دو منظوره دارند که هر دو فعالیت کنند. چندین دفعه برنامه ریخته شده تا قسمتی از فنی حرفه ای را خراب کنند و در ازای آن شهرداری پولی پرداخت کند تا مرکز خواهران ساخته شود، حتی کلنگش هم زده شد، ولی متأسفانه تا بحال کاری صورت نگرفته است. 
حسینی در پاسخ به این پرسش که تکلیف مربی هایی که در آزمون استخدامی قبول شده اند و یک سال است که به گفته خودشان در این مرکز و حتی پایگاهها فعالیت دارند چه می شود ؟ افزود: نمی دانم چرا سازمان همان اول این فکر را نکرده است. در جلسه ای که با معاون مدیرکل در این باره داشتیم جواب قانع کننده ای نمی دهند و می گویند سازمان در تهران این برنامه را ریخته است؛ متأسفانه اگر بخواهیم حساب کنیم کلاً در یزد نزدیک به 120 استخدامی داریم و تنها 18 پست خالی است. این مشکل تنها برای بافق نیست و برای سراسر کشور است که دوباره رییس سازمان برنامه داده تا با سازمان مدیریت و برنامه ریزی رایزنی کنند؛ اگر بتوانند مجوز بگیرند.