هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مردم مرغ بدون شناسه بهداشتی خریداری نکنند!

مردم مرغ بدون شناسه بهداشتی خریداری نکنند!


مردم مرغ بدون شناسه بهداشتی خریداری نکنند!

دکتر «محمد علی بخشی کارشک» با اشاره به وجود بیماریهای گوناگون و قابل انتقال بین انسان و حیوان از جمله آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان و سالمونلاها می شوند همچنین از شهروندان خواست که درصورت مشاهده گوشتهای بدون شناسه موضوع را به دامپزشکی منعکس نمایند.
وی از وجود سه کشتارگاه صنعتی طیور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: گوشت مرغ استحصالی از کشتار پس از طی مراحل لازم در بسته بندی های بهداشتی که شامل شناسنامه بهداشتی و شناسنامه تولید است به بازار عرضه می گردد.
وی زمان مجاز برای عرضه گوشت مرغ به صورت تازه را حداکثر 72 ساعت و مرغ منجمد 12 ماه از تاریخ تولید اعلام کرد و افزود : بازرسان دامپزشکی بطور مداوم بر فروشگاه های عرصه محصولات پروتئینی دارند.
 وی همچنین بر نظارت بهداشتی بر ذبح بیش از پنج میلیون و 500 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های خراسان جنوبی از ابتدای سال خبر داد و گفت: کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه کلیه مراحل ذبح را نظارت کرده و کلیه عوامل و مولفه های مورد نظر در مبحث سلامت و بهداشت گوشت را مورد ارزیابی قرار می دهند.
گزارش دریافتی از دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین به نقل از رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور و زنبور عسل این اداره کل از انجام بیش از 9 هزار مورد آزمایش در راستای تشخیص بیماریهای طیور خبر داده است.
 دکتر «مسعود دادفر» با اشاره به مخاطرات ناشی از ورود عوامل بیماری زا در حوزه پرورش طیور اظهار داشت : پرورش بهداشتی زیر نظر کارشناسان متخصص دامپزشکی یکی از راهه ای مطمئن در انجام سرمایه گذاری در حوزه طیور است .
وی همچنین گفت : برای بهره برداران و متقاضیان اشتغال و سرمایه گذاری در صنعت پرورش طیور دوره های آموزشی ترویجی برگزار می گردد که در این زمینه 790 نفر دوره آموزشی توسط کارشناسان و متخصصین دامپزشکی استان برگزار شده است .
دادفر بیماریهای طیور را شامل آنفلوانزای پرندگان ، گامبورو ، نیوکاسل ، برونشیت و ... دانست و متذکر شد صاحبان صنعت پرورش طیور می توانند با رعایت اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی و همچنین انجام واکسیناسیون های به موقع از بروز بیماری در واحد های پرورشی خود جلوگیری کنند .
وی خاطر نشان ساخت : با بررسیهای بعمل آمده و انجام آزمایشات متعدد تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است .
ایرنا