هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مردم حق دارند گله‌مند باشند

مردم حق دارند گله‌مند باشند


معاون برنامه ریزی استاندار یزد در سفر به بافق پیرامون طرح هایی که در مقاطع زمانی تعریف شده به بهره برداری نمی رسند گفت:

معاون برنامه ریزی استاندار یزد در سفر یك روزه خود به بافق از برخی طرح های صنعتی و گردشگری این شهرستان بازدید نمود.
به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ معاون برنامه ریزی استاندار یزد در سفر یك روزه خود به شهرستان بافق به همراه امام جمعه، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان از تعدادی طرح های صنعتی و گردشگری این شهرستان بازدید نمود. در حاشیه این بازدید محمدرضا بابایی به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار این هفته نامه پاسخ داد.
ظرفیت حداقل 5000 تن را برای ماهی تیلاپیا افق‌گذاری کردیم
افق کویر: هدف شما از سفر به شهرستان بافق چیست؟
جهت شرکت در همایش ملی ماهی تیلاپیا به بافق سفر کردم. در این همایش ضرورت این موضوع را به دوستان تأکید نمودم. به جهت اینکه سرانه گوشت قرمز در استان یزد بالا است؛ یکی از راههایی که می توانیم مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و مصرف گوشت سفید را بالا ببریم این است که در خود یزد مجموعه هایی برای پرورش ماهی داشته باشیم. یک روند رو به توسعه را طی سالهای گذشته داشتیم که از 10 و 20 تن رسیدیم به 950 تن و امیدوارم با ظرفیت هایی که در بافق ایجاد می‌شود حداقل 5000 تن را برای ماهی تیلاپیا در نظر گرفته شود.
افق کویر: از چه طرح هایی در حاشیه این همایش بازدید نمودید؟
 از چند طرح عمرانی- صنعتی شهرستان در حاشیه این همایش بازدید کردم، خوشبختانه کارهای بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است. شهرداری یک پارک بزرگ برای مردم در دست احداث دارد. ما هم حمایت های لازم را خواهیم کرد تا این تفرجگاه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
همت سرمایه گذار در این راستا است که ظرفیت یک میلیون تنی را به دو میلیون تن فولاد افزایش دهد
در ادامه از مجموعه فولاد بافق هم بازدید کردم که از طریق سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته شد توسط بخش خصوصی سازی تملک شده و در حال اجرا است. پیشرفت خوبی را در برخی از بخش‌ها دارد و در برخی از بخش ها نیز مشکلات زیرساختی وجود دارد که هم در استان و هم در سطح ملی باید همت نماییم مخصوصاً بحث آب آن باید مرتفع شود. همت سرمایه گذار در این راستا است که ظرفیت یک میلیون تنی را به دو میلیون تن فولاد افزایش دهد. کار بسیار خوبی است.
مجموعه گندله 5 میلیون تنی اصلاً تعریف نشده بود، ولی وی مجوزهای لازم را اخذ کرده که گندله 5 میلیون تنی را هم ایجاد کند. این هم کار ارزنده‌ای است. این نوید را به مردم می دهیم که حداقل مرحله اول این مجموعه که 500 هزار تنی نورد است، در پایان سال به بهره‌برداری برسد و فازهای بعدی هم با توجه به مشکلات زیرساختی در مقاطع بعدی انشاا... بهره برداری خواهد شد.
خوشبختانه آمار بیکاری در شهرستان بافق خیلی بالا نیست
افق کویر: مردم شهرستان بافق از وعده و وعید خسته شده اند. شما این امیدواری را به آنها می دهید که فولاد مکانی باشد که جوانان برای اشتغال روی آن حساب باز کنند؟
خوشبختانه آمار بیکاری در شهرستان بافق خیلی بالا نیست، ما آمار آن را داریم، وظیفه هست برای آحاد شهروندان در همه شهرستان ها تلاش کنیم و شهرستان بافق نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ ضمن اینکه شهرستان بافق ظرفیت خیلی خوبی دارد و ما همه تلاشمان در این راستا است که بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم. با توجه به عیار خوبی که این معادن دارد واحدهای فولادی را ایجاد کنیم و اخیراً یک واحد یک میلیون تنی دیگر توسط سنگ آهن به بخش خصوصی واگذار شده است قرار شد شروع به کار کند و جلسه آن توسط استاندار تشکیل شد. الآن مقدمات خرید خط تولید آن از طریق کره جنوبی توسط مدیرعامل سنگ آهن پیگیری می شود. جلسه ای را با سفیر کره جنوبی در هفته جاری داشتیم. ما وظیفه داریم کارهایی که انجام می شود بر اساس برنامه باشد و مراتب را به اطلاع مردم برسانیم، ولی به مردم هم حق می دهیم به جهت این که طرح ها در مقاطع زمانی تعریف شده به بهره برداری نمی رسند گله مند باشند، ولی مردم هم باید به ما حق بدهند به جهت فراز و نشیب هایی که وجود دارد و ناخواسته برای یک طرح؛ بعضی از آنها بین‌المللی است و تحمیل می شود. بنابراین نمی خواهم یک وعده که خدای ناکرده خلاف آن عمل کنیم به مردم عزیزمان قول آن را بدهیم. آنچه که پیش بینی شده است محقق شود اطلاع رسانی می کنیم تلاش می کنیم که محقق شود.
تمام کشورهای اطراف ماهی تیلاپیا را پرورش می دهند
افق کویر: در مورد ماهی تیلاپیا مجوز برای بخش خصوصی صادر نمی شود چه اقداماتی در این باره صورت گرفته است؟
این قول را می دهم براساس آخرین جلسه ای که داشتیم تلاش کنیم مجوزش را بگیریم، دلیلش این است که ما جلسه ای را با دکتر معصومه ابتکار داشته و استاندار هم موضوع را مطرح نمود تأکید کرد؛ قول های مساعدی از وی گرفتیم و قرار شد بصورت کارشناسی مباحثی مطرح شود. به دنبال این هستیم که جلسه ای در مجلس با حضور نمایندگان مرتبط و سازمان محیط زیست و شیلات برگزار کنیم و هماهنگی لازم صورت بگیرد و مجوزش را بدهند. موانع خاصی نمی‌بینیم به جهت اینکه تمام کشورهای اطراف ما ماهی تیلاپیا را پرورش می دهند.
پارک آبشار بافق در سطح استانی- ملی پیش بینی شده است
افق کویر: با توجه به اینکه بافق از نظر امکانات تفریحی در مضیقه است پارک آبشار بافق را چطور دیدید؟
پارک در سطح استانی- ملی پیش بینی شده است و من در افق کار می گویم؛ البته الآن گام های اول هست و من توصیه کردم به شهردار  تا آنجا که امکان دارد تملک اراضی داشته باشند، محیط را گسترده تر کنند و افق دید را بالاتر ببرند. این شهرستان نیازمند یک مکان تفرجگاهی از این دست هست. کارهای خوبی شده. به نظر من این پارک را در سطح استانی پیش بینی کردند و چه خوب است که افق دید را بالاتر ببرند و در سطح ملی این کار را تعریف کنند.