هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مردم به هنر اهمیت بدهند

مردم به هنر اهمیت بدهند



افق کویر: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

شهاب شکیبا هستم. 26 سال سن دارم. متاهل، دانشجوی رشته حقوق هستم. در شرکت سنگ آهن شاغل هستم. پدرم مشهدی هستند و مادرم بافقی. زاده بافق هستم.

افق کویر: در چه زمینه های هنری فعالیت دارید؟

 در رشته گیتار فعالیت دارم. چون در بافق متأسفانه زیاد جا نیفتاده است در رشته موسیقی به صورت حرفه ای نتوانستم این هنر را ادامه دهم و برای آموزش بیشتر باید به مرکز استان مراجعه کنم و با توجه به مشغله هایی که هست نمی توانم به یزد زیاد بروم.

افق کویر: آیا در مراسمات با توجه آموخته های خود گیتار می نوازید؟ تا سال گذشته که جنگها برای اجرای برنامه  مرا دعوت می کردند بیشتر به عنوان دکور بر روی صحنه می نواختم؛ ولی امسال به طور زنده در ایام ا... دهه فجر برنامه اجرا کردم.

افق کویر: چند سال هست که در حوزه موسیقی فعالیت می کنید؟ از سال 86 گیتار خریدم؛ ولی در بافق استاد در این زمینه نداشتم. تقریبا هشت جلسه در محضر مرحوم استاد قلی پور کار کردم.

در بافق استاد در سطح حرفه ای نداریم و در بافق به دنبال هر هنری که بخواهیم برویم؛ حتما باید به یزد مراجعه کنیم؛ حتی برای ادامه تحصیل می خواستم رشته زبان انگلیسی بروم گفتند: باید یزد بروید و علی رغم میلم در رشته حقوق مشغول به تحصیل شدم. دنبال تعمیرات موبایل رفتم گفتند: امکانات نیست باید بروید یزد!

افق کویر: به نظر شما کم کاری از سوی کیست؟ به نظرم همه تقصیرات متوجه سنگ آهن است. همه، اینجا سنگ اهنی متولد می شوند و به هنر اهمیت نمی دهند.

افق کویر: با مردم چه صحبتی دارید؟ از مردم هم می خواهم که به هنر هم اهمیت بدهند.

افق کویر: چه صحبتی با مسئولین دارید؟

 از سال گذشته که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق؛ کلاسهای موسیقی را برگزار کرد، مراجعه کننده زیادتر شده اند و استقبال خوبی شد؛ ولی در حد ابتدایی هست و انشاءا... در آینده، بهتر از این خواهد شد و به هنر بیشتر بهاء بدهند.

افق کویر: شخصی که می خواهد گیتار یاد بگیرد چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در درجه اول شخص باید علاقه داشته باشد و مرحله بعدی هم بستگی به تلاش و پشکار فرد دارد. اکثر افرادی که به سمت گیتار امدند از روی احساس بوده است.

افق کویر: منظورتان از احساس چیست؟ جلسه اول که برای آموزش می آیند در ذهنشان این هست که در همان جلسه اول یک آهنگی را یاد بگیرند و شروع به نواختن کنند؛ وقتی که هنرجو ببیند که در جلسه اول قرار نیست آهنگی یاد بگیرد و فقط باید انگشت گذاری روی دسته گیتار را یاد بگیرد، طرف دیگر ادامه نمی دهد.

افق کویر: موسیقی در روحیه شما چه تاثیری دارد؟ گیتار را بیشتر در زمانهایی که تنها هستم می زنم و آرامش خاصی به من می دهد. وقتی خودم گیتار می زنم احساس آرامش می کنم و سبک می شوم؛ ولی طرفی که آهنگ را می شنود غمگین می شود.

افق کویر: حرف پایانی؟ موقعی که گیتار را یاد می گرفتم بارها شده که گیتار را انداختم کنار؛ چرا که یادگیری گیتار و "دیالوم" یادگیری آن سخت هست و صبر و حوصله زیادی می طلبد.