هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی: عده ای خوشحال می شوند که مشکلی برای کارخانه گندله سازی پیش بیایید

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی: عده ای خوشحال می شوند که مشکلی برای کارخانه گندله سازی پیش بیایید



 

 به گزارش هفته نامه افق کویر، رضا فلاح مبارکه، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در حاشیه سفر استاندار یزد به شهرستان بافق در خصوص آخرین وضعیت معدن ناریگان گفت: معدن ناریگان یکی از آنومالی هایی است که در دهه ۴۰ و۵۰ توسط مجموعه سنگ آهن مرکزی اکتشاف آن آغاز شد. در سال ۷۹ بنا به درخواست سازمان انرژی اتمی این مجموعه برای کارهای اکتشافی در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: با توجه به ذخایر غنی که داشتیم به دنبال این معدن نرفتیم، ولی امروز با توجه به اینکه با کاهش ذخایر مواجه هستیم، تقاضا شد که از دو آنومالی" A"و"B" که شناسایی شده و دارای آهن منگنز دار است و ما می توانیم در کارخانه آگلومره از آن استفاده نماییم، بهره برداری آن را آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن تصریح کرد: از شهریور ماه سال گذشته کارخانه آگلومره به دلیل کمبود خوراک تعطیل است و اگر این روال ادامه داشت قریب به ۴۰۰ نفر مجبور به پرداخت بیمه بیکاری می شدند، چون توان پرداخت حقوق را نداشتیم. با توجه به این رویکرد، دستگاه قضا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مصوبه ای انجام که شرکت سنگ آهن مرکزی می تواند ورود کند.
فلاح اظهار داشت: با تعاملی که با مجموعه انرژی اتمی داشتیم و درخواست شروع به کار در مجموعه آنومالی "A" را اجازه برداشت دادند و کار هم شروع شده، ولی برای مجموعه"B" یک اختلاف نظری هست که توسط مسئولین مربوطه در حال پیگیری و امیدوارم نظر مسئولین هم به نظر مردم نزدیک وبه زودی اعلام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن در ادامه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده بابت معدن شیطور نیز خاطر نشان کرد: معدن شیطور در مزایده ای که برگزار شد شرکت کیان فولاد برنده شد، ولی مسئولین ایمیدرو مدارک را بررسی و ظاهراً اطلاعاتی که داریم این شرکت کنار گذاشته شد و دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب اصفهان هستند که ایمیدرو در حال بررسی است که به یکی از این دو شرکت واگذار کند.
وی ادامه داد: با مذاکرات و پیگیری هایی که استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص داشتند ایمیدرو اعلام کرده هرشرکتی که بخواهد بهره برداری از این معدن را داشته باشد مکلف می کنیم که با شرکت سنگ آهن مرکزی تأمین خوراک براساس ماده ۳۷ آیین نامه قانون معادن همکاری کند. این آیین نامه ذکر می کند در صورتیکه کارخانجات منطقه ظرفیت خالی داشته باشند کلیه بهره برداران اولویت بهره برداری از سنگ آهن منطقه با کارخانه های منطقه است که ایمیدرو این قول را داده که هماهنگ کند بهره برداری که کار را انجام می دهد هماهنگی لازم را داشته باشد.
فلاح تصریح کرد: از آنجایی که مجموعه سنگ آهن مرکزی در طول سالیان گذشته در راستای مسئولیت های اجتماعی خود نقش خوبی در مجموعه استان یزد داشته، نظر مسئولین همین است که برای ادامه و استمرار اشتغال در منطقه و جمعیت بیش از ۷ هزار نفر که به صورت مستقیم مشغول به کار هستند بحث خوراک دهی به این مجموعه در اولویت کاری است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا حقیقت دارد که نامه ای از استانداری به شرکت سنگ آهن ارسال شده که نیرو جذب و بیمه و حقوق آنها نیز پرداخت شود گفت: این خبر کاملاً کذب است.

تأمین آب صنایع شهرستان

فلاح افزود: اگر بحث معدن ناریگان حل شود در کوتاه مدت عده ای اشتغال زایی جدیدی برای فعال کردن این معدن خواهیم داشت و مژده دوم نیز بحث تأمین آب است که بمب خبری در خصوص تأمین آب صنایع شهرستان و استان اطلاع رسانی خواهد شد. مسئولین ذیربط در فضای آرام بحث معدن ناریگان را در حال پیگیری هستند و کارگروههای تخصصی در حال فعالیت هستند؛ امیدوارم نتیجه به نفع مردم منطقه و استان باشد. در آنومالی"B" اختلاف نظری بود که راه دسترسی بسته شده، ولی آنومالی "A"برداشت از آن در حال انجام است.

عده ای خوشحال می شوند که مشکلی برای کارخانه گندله سازی پیش بیایید

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در پایان با اشاره به شایعه تعطیلی ۳۵ روزه کارخانه گندله بیان داشت: تعمیر و نگه داری لازمه یک کارخانه هست. برای کارخانه گندله به این عظمت با ۹ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، تعمیر روزانه، هفتگی، ماهیانه، سه ماهه و سالیانه داریم و همزمان کارخانه فرآوری هم تعمیرات داشتیم. عده ای خوشحال می شوند که این کارخانه یک مشکلی برای آن پیش آمده و متأسفانه هیچ جای دنیا این شکل نیست و از ساختمان و تجهیزی که نان آور مردم هست؛ بعضاً متأسفانه خوشحال شویم که اتفاقی برای آن رخ دهد.

الهام نصیرزاده|