هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مدال های رنگارنگ دختران کاراته کا بافق

مدال های رنگارنگ دختران کاراته کا بافق



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر،دراین شماره به سراغ نایب رئیس هیئت کاراته شهرستان رفته وگفتگویی با وی انجام داده ایم.
افق کویر:  بطور کامل خوتان را معرفی کنید:
زهرا پور امینی، متولد بافق از خانواده ای فرهنگی و دارای مدرک فوق لیسانس کشاورزی بوده ودر حال حاضر کارشناس فضای سبز شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هستم.
افق کویر:  علت گرایش شما به ورزش چه بوده است؟
برطبق روایات و گفته های امامان معصوم(ع) که میفرمایند عقل سالم در بدن سالم است و با توجه به این که من در خانواده ای بزرگ شدم که پدر و مادرم فرهنگی بوده و هر دو ورزش را به طور جدی دنبال میکردند من هم از کودکی ورزش کردن را شروع کردم.
افق کویر:  سطح ورزش کاراته بانوان بافق را با دیگر شهرستان های استان چگونه ارزیابی می کنید؟
بانوان کاراته کا بافق رقابت تنگاتنگی با شهرستان های یزد و اردکان دارند و از قطب های مهم کاراته استان محسوب میشود که مدال های رنگارنگ ورزشکاران دختر بافق گواه این موضوع می باشد.
افق کویر:  ورزش کاراته با دیگر ورزش ها چه تفاوتی دارد؟
کاراته در نگاه اول از دید خیلی از افراد جامعه که شناختی از این رشته ندارند به عنوان ورزشی خشن شناخته میشود؛ ولی افرادی که در این رشته فعالیت میکنند، چون بسیار بر خود سازی و تقویت روح تأکید دارد. بسیار افتاده و خودساخته هستند و خانواده هایی که کودکان خود را راهی کلاس هنرهای های رزمی می کنند، به طور مستمر می بایست به فرزندان خود متذکر شوند که در مدرسه و جامعه ازتکنیک های فرا گرفته شان استفاده نکنند.
افق کویر:  از نظر شما یک ورزشکار موفق چه کسی می باشد؟ 
به نظر من عمر ورزشی، ورزشکاران خیلی کوتاه هست و ورزشکاری موفق هست که در کنار آمادگی جسمانی به تقویت ارزشهای اخلاقی هم بپردازد و دچار کبر و غرور نگردد تا همیشه در قلبها ماندگار شود.
افق کویر:  ورزشکاران مدالهای پر افتخاری برای شهرمان به ارمغان آوردند؛ لطفاً ذکر بفرمایید و یک ورزشکار برای رسیدن به مدال باید چه معیارهای داشته باشد؟
یک ورزشکار باید دارای تغذیه سالم،خواب کافی؛تفریحات برنامه ریزی شده و تمرینات هدفگذاری شده جهت دستیابی به موفقیت در یک بازه زمانی مشخص باشد.
دختران کاراته کا بافقی در یک دهه اخیر مدال های رنگارنگی در سطح استان و کشوری کسب نمودندکه ذکر دقیق آن میسر نیست.نام تعدادی از آن ها به شرح ذیل می باشد.
حنانه فتاحی، ساجده دهقان، زینب فتاحی، فاطمه بیگی، الهه عباسی، مبینا خواجه مبارکه، انسیه تشکری، زهرا تشکری، هنگامه ذبیحی، پریسا رجبی، زهرا ظهریری و سارا زعیمیان
افق کویر:   آیا در بافق محدودیت هایی در زمینه هایی مثل کج اندیشی و یا ناتوانی زنان برای رسیدن به موفقیت در کاراته و عرصه های مختلف وجود دارد؟
با توجه به این که ورزش کاراته در سطح بانوان در این شهرستان سال های طولانی کار میکند و به خوبی جای خود را در بین خانواده هاباز کرده مشکلی از بابت کج اندیشی خانواده ها 
وجود ندارد، حتی به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است.
افق کویر:  چه مشکلاتی و کمبودهایی در این رشته دارید ودرخواست شما از مسئولین چیست؟
از عمده ترین مشکلات کاراته در بافق عدم وجود مربی برجسته بومی برای بانوان و وجود داوران با دانش برای آقایان و بانوان می باشد و همچنین عدم وجود امکانات فیزیکی از جمله سالن استاندارداین رشته و تجهیزات آماده سازی ورزشکاران در سطح استاندارد می باشد.درخواست کاراته کاران از مسئولین سطح اول شهرستان با توجه به استعدادهای ناب و قهرمان های برجسته در این رشته نگاه ویژه به ورزش کاراته می باشد و حمایتهای همه جانبه خود را در این زمینه دو چندان کنند.
افق کویر:  باتغییر رییس و نائب رییس هیات چه اقدامات جدیدی تابه حال در این رشته ورزشی صورت گرفته است؟
در شهریور ماه سال ۹۵ با قبول مسئولیت هیات کاراته توسط آقای محمدی تنها کلاس شیتوریو ویژه پسران در ورزشگاه تختی با حدود ۳۰ هنر آموز فعال بوده. کلاس های دختران در دو سبک شیتوریو و شوتوکان به دلیل عدم وجود مربی نزدیک به یکسال تعطیل بوده است.اصلی ترین برنامه کوتاه مدت هیات جدید ایجاد پایگاه استعدادیابی با نام مدرسه کاراته بوده که در دی ماه ۹۵ بادر اختیار گرفتن سالن رزمی مجموعه ورزشی آزادگان با همکاری صمیمانه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان این امر میسر گردید و در سال ۹۶ در فصل فراغت دانش آموزان این مدرسه فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.در حال حاضر کلاس های مدرسه کاراته در سبک کنترلی شیتوریو(پسران)، شوتوکان (دختران) و گوجوریو (پسران(که هر سه از سبک های اصلی جهان و المپیکی می باشند و یک سبک غیر کنترلی کیوکوشین  با بیش از ۱۰۰ هنراموز فعال دایر میباشد و به یاری خدای رحمان تا پایان سال جاری سبک شیتوریو ویژه دختران مدال آور این سبک نیز در شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.
افق کویر: حرف پایانی شما برا ی خوانندگان چیست؟
 در حال حاضر کلیه جامعه کاراته شهرستان بافق اعم از اعضای هیات،مربیان،ورزشکاران و خانواده های محترم در تمام سبک ها با همدلی برای موفقیت یکدیگر و سربلندی شهرستان تلاش میکنند. و در این جا لازم میدانم از آقای محمدی رئیس هیات کاراته که با تمام و جود برای بالاتر بردن سطح کاراته شهرستان تلاش می کنند تشکر کنم.