هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

محرم امسال، متفاوت تر از سال‌های قبل است

محرم امسال، متفاوت تر از سال‌های قبل است


امام جمعه بافق:

«حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا محرم امسال را به خاطر شرایط منطقه و از جمله تحرکات گروه تروریستی داعش، حساس تر از سال های قبل خواند و افزود: باید گوش به فرمان و در رکاب رهبری باشیم و به سخنان ایشان توجه کنیم.
امام جمعه بافق، گوش به فرمان مقام عظمای ولایت را ضمانت حفظ دین و خط سرخ عاشورا عنوان کرد و با اشاره به نامگذاری امسال به سال فرهنگ و تأکید مقام معظم رهبری بر اسلامی بودن فرهنگ عاشورا گفت: بایدبکوشیم تا با برگزاری هرچه با شکوهتر ایام محرم این فرهنگ بیش از پیش در نسل جدید نهادینه شود.
وی با تشریح برخی ویژگی های عزاداری بافق در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا، نکاتی را در قالب ویژگی های عزاداران به عنوان سربازان اباعبدالله الحسین(ع)، جهت انسجام بهتر و هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم یادآور شد.
سلیمانی اجتماع عظیم عاشورائیان و نمایش قدرت در برابر دشمن و دوستی و برادری بین خود را از جمله ویژگی ها محرم برشمرد.
این روحانی با تشکر و تقدیر از حضور مداحان بافق در تمام هیات های مذهبی و احیای سنت های ایرانی- اسلامی و جلب رضایت پروردگار و اهل بیت (ع)، نکاتی را به مداحان جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن آیین عزاداری دهه اول محرم، تاسوعا و عاشورا و دهه آخر صفر یادآوری شد.
امام جمعه بافق پرهیز از انحرافات در مداحی ها را خاطر نشان کرد و افزود:اشعار و روضه ها و مطالبی که در این ایام استفاده می شود باید سمت و سویی داشته باشد که نیاز جامعه امروز از جمله حجاب و عفاف در آن لحاظ شده باشد.
سلیمانی، برقراری نظم و انضباط در زمان حرکت دستجات عزاداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: تبادل نظر درباره نحوه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ، زمان مداحی هر هیئت، نظم دهی و توقعاتی از این دست ،باید در کانون توجه هیات های مذهبی و مداحان قرار گیرد.