هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

متولی صدور گواهینامه (ب2)راهنمایی و رانندگی است

متولی صدور گواهینامه (ب2)راهنمایی و رانندگی است



اکرم عباسی| هفته نامه افق کویر در شماره 698 به بیان مشکلات رانندگان آژانس پرداخت. در این شماره عباس فتاحی مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری بافق در گفتگویی با هفته نامه افق کویر به سوالات مطرح شده از سوی این هفته نامه پاسخ داد.
وی در خصوص فرم رانندگان تاکسی تلفنی گفت: سال گذشته با تصویب هیئت مدیره سازمان مقرر شد که لباس فرم برای راننده های بانوان آژانس تهیه شود و هزینه آن را سازمان تأمین کند؛ ولی هزینه دوخت آن بر عهده خود راننده ها باشد. پس از اینکه لباس فرم برای راننده ها تهیه شد استقبالی از سوی راننده ها نشد و از آن استفاده نکردند. برای انتخاب فرم هم در جنس و هم در رنگ نظر اکثریت مد نظر قرار گرفت. برای امسال با توجه به عملکرد سال گذشته قرار نیست کاری در این زمینه برای آنها انجام شود و اگر قرار باشد لباس فرمی داشته باشند باید خودشان هزینه آن را پرداخت کنند.
وی در مورد بی سیمی کردن آژانس های بانوان افزود: برای بی سیمی کردن آژانس ها در کل یک شماره تلفن 133 با پنج دستگاه بی سیم است که الآن در اختیار یکی از آژانس های مرد می باشد و کارهای آن را انجام می دهد؛ البته از بی سیم استفاده نمی کند و صرفاً از خط 133 استفاده می کند، اگر قرار باشد خط 133 و بی سیم ها در اختیار آژانسی قرار بگیرد باید در اختیار آژانس مردان قرار بگیرد. بانوان در هیچ کجای کشور از این امکانات برخوردار نیستند.
فتاحی پیرامون آژانس شبانه روزی بانوان در بافق تصریح کرد: بر اساس دستور العمل ساعت کار آژانس بانوان حداکثر تا ساعت 10 شب است.
وی در خصوص اعطای وام با درصد پایین به رانندگان گفت: برای پرداخت وام نیاز است که وجوهی در بانک سپرده گذاری شود تا بتوانیم رانندگان را معرفی کنیم.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری بافق در مورد آموزش گواهینامه (ب2 ) در شهرستان بافق گفت: متولی انجام این کار و صدور پروانه فعالیت برای دفاتر صدور گواهی نامه (ب2) راهنمایی و رانندگی است، حتی (ب1) هم تحت نظر راهنمایی و رانندگی است.
فتاحی درباره عدم علامت گذاری کوچه ها و مشکلی که رانندگان با آن روبرو هستند اظهار داشت: این کار مربوط به روابط عمومی است، مشاور در این زمینه وارد شده و مطالعات آن صورت گرفته. شماره گذاری ها انجام شده و کار میدانی باید انجام شود تا اگر ایرادی هست برطرف و کار نصب تابلوها آغاز گردد.