هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ما آمده ایم راهمان را بیابیم

ما آمده ایم راهمان را بیابیم



"جشن لبخند فرزند من" یکی از کارهایی بود که در آغاز مدارس توانست به خوبی در دل کودکان و مردم جای گیرد.  امیر علی رسولی فرد یکی از اساتید کیبورد و پیانو شهرستان بافق مجری این جشن بود به همین منظور خبرنگار هفته نامه افق کویر به سراغ وی رفت و جویای توضیحاتی در مورد فعالیتش شد.
وی گفت: از زمان تولد امام رضا(ع) گروه فانوس شب کار خود را شروع نمود. قصد ما آموزش فرهنگ سازی و جو تولدها و مناسبت های مذهبی بود تا به صورت مجزا کار شود. هیچکدام تعزیه کار نیستیم، اما نمایش مذهبی را پیگیری می نمائیم.
وی از فعالیت ها و کارهای خود گفت: "جشن لبخند فرزند من" در آغاز سال تحصیلی، آخرین سرباز در مورد حضرت علی اصغر(ع) و سقا(یک بیابان بی کسی) در باب شهادت حضرت عباس(ع) که برای اربعین آماده خواهد شد از کارهایی است که تاکنون انجام گرفته است.
امیدوارم تا نفس در سینه دارم این غلامی از من گرفته نشود
وی افزود: تعزیه را با 4 نفر شروع نمودم، اما اعتقاد داشتم هر کسی قسمتش باشد برای این موضوع خواهد آمد. به همه گفتم و باز می گویم این را چاپ کنید تا چند وقت پیش خطم جدا بود عاشورا را فقط ده روزی اول محرم می دانستم، برخی با رفتن خود چیزهایی به انسان اهدا می نمایند که واقعاً ارزش دارد. زمانی که مادرم فوت نمود عشق به اهل بیت و ائمه را به من هدیه کرد او دوست نداشت در مراسم عروسی ساز بزنم می دانست این قابلیت و استعداد در وجود من هست که در جهت و سمت و سوی بهتری به کار گرفته شود.
رسولی فرد ادامه داد: خوشحالم که مدال نوکری ائمه برگردنم نهاده ام و امیدوارم تا نفس در سینه دارم این غلامی از من گرفته نشود. افتخارم این است که زیر نظر اساتید بزرگ بافقی کار را آموختم و مدیون فداکاری آن ها می باشم. نمایش مذهبی تلفیقی از موسیقی غم و حرکت است. مشکلات و مسایل بر سر راه ما بود که به حول و قوه الهی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق حل و فصل گشت. به گفته‌ی رییس اداره فرهنگ و ارشاد برای اولین بار جشنی در بافق برگزارشد که هیچ پس لرزه ای نداشت با نظم و شکوه خاصی برگزار گردید.
وی با بیان این موضوع که کار کودک واقعاً سخت است اظهار داشت: بحث مالی تعزیه توسط یکی از خیرین بافقی پرداخت شد. مابقی نیز پس اندازی بود که در زندگی داشته ام و در این راه خرج نمودم. ماشین خود را برای ادامه راه فروخته و ابایی نیز از این کار خود ندارم. تاکنون کسی را دعوت نکردیم اعتقادم این است کار برای اهل بیت گفتن ندارد. و در حال حاضر نیز چون سؤالاتی مطرح می کنید پاسخ می دهم. تعزیه حضرت علی اصغر(ع) را در روستاهای شادکام، بافق، آسفیج و هیئت های مختلف شهر به صورت رایگان برگزار نمودیم، اعتقادم این است در خانه امام حسین(ع) نباید مغازه زد.
رسولی فرد افزود: حرف، حدیث و بازتاب های منفی در این راه وجود دارد. اعضای گروه تعزیه را با عشق کار کرده اند و گاهی اگر یک جایی هم می مانیم نا خداآگاه می گویم یا اباالفضل(ع). آرزویم این است که روزی این گروه تعزیه به مرحله استانی برسد، مطمئن باشید از مسئولین حمایت مالی را خواستار نیستیم، فقط یک سر زدن یک دلگرمی کافی است، امیدوارم ائمه به دلشان بیندازند و ساعتی را در کنار ما قرار گیرند. هدف فانوس شب این است که راه گم شده اش را پیدا کند ما آمده ایم راهمان را بیابیم.