هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ما از فقر نمی نالیم از فرق می نالیم

ما از فقر نمی نالیم از فرق می نالیم



راضیه بیکی| به گزارش هفته نامه افق کویر، جمعی از معلمین شهرستان بافق به منظور وضعیت نامناسب حقوقی شنبه 22 اسفند جلوی درب فرمانداری بافق تجمع کردند.
 محمد رضا صباغیان در گفتگویی اختصاصی با هفته نامه افق کویر گفت: به عنوان یکی از فرهنگیان این شهرستان اعتراض خود را نسبت به وضع معیشتی خود و همکاران فرهنگی اعلام می دارم.   وی افزود: با توجه به هزینه های بالا و تورم که در جامعه هست حقوق معلمان تغییر آنچنانی نداشته است. با 28 سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد، بدون هیچ وام و قسطی که از حقوق کسر گردد ماهیانه یک میلیون و پانصد و بیست هزارتومان دریافتی دارم، آیا با وضعیت امروز این حقوق تناسب دارد.  صباغیان عنوان نمود: به عنوان اعتراضی که حق مسلم هر صنفی می باشد و بودجه نیز در مجلس بسته می شود نگاه مثبتی به معلمان و فرهنگیان کشور داشته باشند. وضعیت نامناسب فرهنگیان بزرگترین آسیب به دانش آموز و جامعه وارد می شود. اکثر معلمان دوشغل دارند، چرا مسئولین فرهنگی فکری به این حال و اوضاع ندارند. جایگاه معلم تنزل پیدا کرده و دربرابر افراد جامعه ارزشی ندارد. نسبت به اقشار جامعه ضعیف تر بوده و فقط شعار داده می شود معلمی شغل انبیاست!
حاضر هستیم فیش حقوقی خود را در هفته نامه چاپ کنیم. وزیران و مدیران کل آیا چنین کاری انجام می دهند؟! آیا فردی که احتیاجات مالی آن برآورده است به درد قشر ضعیف خواهند رسید؟ این بی عدالتی اثرات بدی بر روی جامعه خواهد داشت.  فرماندار بافق پس از پایان جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نخستین جشنواره فرهنگی هنری یوز آسیایی در جمع فرهنگیان حضور یافت.  دکتر حسین ارجمند یکی از فرهنگیان بافق گفت: ما از فقر نمی نالیم از فرق می نالیم. مسئولین به خواسته های معلمان واقف هستند؛ مهمترین خواسته‌ها در سه مسئله بیان شده، معیشت، منزلت و کیفیت. کارمندان دیگر سازمان‌ها و ارگانها از همه نظر در سطح بالاتری قرار دارند در حالی که از معلمی به عنوان شغل انبیاء یاد می‌شود. وی افزود: معلم قشر تأثیر گذار جامعه می باشد، اما در عمل منزلتی ندارد.  در ادامه فرماندار در جمع فرهنگیان گفت: از هر کسی سوال شود معلم سال اول و دوم ابتدایی شما چه کسی بوده، بی شک نام او را به یاد دارند و روز اول مدرسه فراموش نشدنی هست. جایگاه معلم حداقل از دیدگاه مدیران استان و شهرستان جایگاه اول را دارد. سید مهدی طلایی مقدم بیان کرد: پایه و اساس تعلیم و تربیت معلمان هستند با توجه به مشکلات روی داده برای دولت باید واقعیت را گفت. هیچ پوشیده ای در این دولت وجود نخواهد داشت. آنچه تاکنون اعلام شده این است که دولت برای آموزش و پرورش برنامه دارد. اخبار ، اطلاعات و مشکلات از طریق ما به استان انعکاس داده شده است.