هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ما از خداطلبکار نیستیم که در برابر کار خیر پاداش بخواهیم

ما از خداطلبکار نیستیم که در برابر کار خیر پاداش بخواهیم



 به گزارش هفته نامه افق کویر، سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام همانند درختی است که ریشة آن، باورها و اندیشه‌ها و ساقه و شاخه‌هایش، ارکان و وظایف اعضای خانواده می‌باشد. از این رو، سبک زندگی خانوادگی دارای ابعاد زیادی است. از منظر قرآن کریم مدیریّت خانواده را به مرد و لزوم مسئولیّت‌پذیری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مخصوصاً مسئولیّت تربیت دینی پدر نسبت به فرزندان و همکاری زن و شوهر در خانه را ضروری می‌دانند" مرحوم حاج رضا حبیبیان"خیری که چندی پیش کلنگ ساخت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با نام و یاد وی با حضور خانواده و مسئولین به زمین رده شد. در ادامه گفتگوی افق کویر را با فرزند خانواده خیر می خوانید.
افق کویر:لطفاً خودتان را بطور کامل معرفی بفرمایید:
علی حبیبیان بافقی فرزند مرحوم "حاج رضا حبیبیان" هستم. در کارخانجات لکوموتیو راه آهن بافق مشغول به کار می باشم. نام پدر مرحومم در شناسنامه رضا قید شده، ولی در بین مردم خونگرم بافق با نام محمد نام برده می شود.
افق کویر: به نظر شما نیکو کاری " آموختنی " است ؟
آموزش خیلی مهم است. اما من معتقدم بخش بزرگی از نیکوکاری وراثتی است. هرچه به گذشته برمی گردم؛ متوجه رفتار پدربزرگ و مادربزرگ که الگوی زندگی شان ائمه اطهار بوده و همیشه این الگو را سرمشق خود و فرزندان قرار می‌دادند؛ می شوم و خوشبختانه نتیجه آن این است که فرزند عزیزشان شهید "اصغر حبیبیان" در راه دفاع از میهن و اسلام جانش را فدا و همیشه سرافراز مانده است. پدر و عموی های من از یکدیگر نیکوکاری، فداکاری، گذشت، ایثار و همدلی را آموختند. البته همه مردم ایران دارای چنین مناعت نیکو و ارزشمندی هستند.
افق کویر: فرزندان شما نیز این روحیه ی ارزشمند را به ارث برده اند و به عنوان جوان امروزی می پسندند؟
با وجود اینکه فرزندان من خردسال هستند خوشبختانه ایمان به خدا، پیامبران، عفو وگذشت، محبت و دوستی در اخلاق آنها در همین سن کم وجود دارد و قطعا در آینده نیز دارای چنین صفاتی خواهند بود.
افق کویر:خانواده حبیبیان دارای مرکز خیریه نیکوکاری می باشید در این زمینه جهت رسیدگی به نیازمندان چه معیارهایی دارید؟
موسسه خیریه دارالمهدی متعلق به شهید" اصغر حبیبیان" می باشد که بعد از شهادت ایشان یکی از برادرنش به همراه خانواده شهید این مسیر را ادامه داد. در این مرکزخیریه کمک به محرومان، تهیه جهیزیه به خانواده های بی‌سرپرست و کمک به ایتام و… صورت می گیرد.
افق کویر: در ازای این نیکوکاری ها از خدای متعالی چه می خواهید؟
بنا به گفته های پدر که همیشه بیان می کرد: ما از خدا طلبکار نیستیم که وقتی کار نیکی چه کوچک چه بزرگ انجام می دهیم منتظر پاداش باشیم و همیشه به خاطر این سلامتی و آرامشی که در زندگی داریم بدهکار خدا هستیم.
افق کویر: نیکوکاری در سرنوشت کلی زندگی شما و اطرافیان نقش داشته است؟
دوستی و صمیمیت، خیر و سعادت دنیوی، تعدیل اقتصادی، آمرزش گناهان، آرامش روحی و محبوبیت نزد خداوند تمام آثار نیکوکاری است. قطعا اثرات کار خیر تا سالیان سال در زندگی انسان ها تاثیرگذار است.
افق کویر: چگونه شد که جهت کار خیر در حوزه بهداشت ودرمان گام برداشتید؟
پدر بزرگوارم در وصیت نامه خود قید نموده است تا بخشی از اموال وی را در راه خیر صرف نماییم. با مشورت با خانواده و دوستان و با توجه به نیاز شهر تصمیم به ساخت اورژانس با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گرفته شد تا نام و یاد پدر همیشه زنده و جاودان بماند.
افق کویر: صحبت پایانی:
از "جناب دکتر طالبی" استانداریزد، " سیدمهدی طلایی مقدم" فرماندار شهرستان بافق، " محمدرضا صباغیان" نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، "حجت الاسلام سلیمانی" امام جمعه سابق و دوست و یار صمیمی پدر، " سعید ملکزاده" رئیس فوریت های پزشکی شهرستان بافق و خانواده عزیزم تشکر و قدردانی می نمایم.

الهام نصیرزاده|