هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ماراتن بافق و مهریز در وقت اضافه

ماراتن بافق و مهریز در وقت اضافه



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد رئیس ستاد انتخابات استان نتایج انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «اردکان» و «تفت و میبد» را رسماً اعلام کرد و افزود:آنچه قطعی به نظر می‌رسد، انتخابات در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد به دور دوم کشیده می‌شود. 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ عصر شنبه 8 اسفندماه نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد به‌منظور اعلام نتایج انتخابات با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این نشست افزود: کار شمارش آرای مأخوذه بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری آغاز شد و تاکنون ستاد انتخابات استان موفق به تجمیع و نهایی کردن صورت‌جلسات حوزه‌های «اردکان» و «تفت و میبد» بر اساس موازین قانونی شده است.
وی تاکید کرد: ستاد انتخابات استان برنامه خود را بر محوردقت مستقر کرده است و سعی نموده تا سرعت را فدای دقت نکند.
«محمدرضا تابش» نماینده اردکان شد
وی ادامه داد: بر اساس نتایج ثبت‌شده نهایی و رسمی در سامانه جامعه انتخابات کشور 41 هزار 784 رأی در حوزه اردکان اخذشده، که 39 هزار 665 رأی از این تعداد صحیح بوده است.
طالبی اظهار داشت: براین اساس آقای «محمدرضا تابش» با کسب 25 هزار و 571 رأی معادل 64/46 درصد، موفق به راه‌یابی به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
رئیس ستاد انتخابات استان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه اردکان را 80/17 درصد اعلام کرد.
«کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده تفت و میبد شد
وی ابراز داشت: حوزه انتخابیه تفت و میبد نیز 72 هزار و 666 رأی اخذشده است که 68 هزار و 334 رأی صحیح بوده و مشارکتی معادل 84/08 درصد را در این حوزه رقم‌زده است.
طالبی افزود: در حوزه تفت و میبد آقای «کمال دهقانی فیروزآبادی» با کسب 27 هزار و 480 رأی، معادل 40/21درصد آرا صحیح، موفق به حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
نتایج در دو حوزه دیگر قطعی نشده است
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه نتایج دو حوزه انتخابیه «یزد و اشکذر» و «مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد» قطعی نشده است؛ گفت: امیدواریم نتایج این دو حوزه نیز تا پایان روز جاری مشخص شود ولی آنچه قطعی به نظر می‌رسد، انتخابات در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد به دور دوم کشیده می‌شود.
مشارکت مردم استان معادل 74 درصد واجدین شرایط
وی مشارکت مردم استان یزد در انتخابات 7 اسفند را 74 درصد برشمرد و تأکید کرد: رقم مشارکت در این انتخابات به نسبت بسیاری از انتخابات برگزارشده در استان یزد از نرخ بالاتری برخوردار‌است.
طالبی در بخش دیگری از سخنانش به مراحل و نحوه دریافت شکایت‌های احتمالی از سوی مردم و کاندیداها، نسبت به نتایج آرای اعلام‌شده اشاره کرد و اذعان داشت: طبق قانون تا 2 روز آینده امکان اعلام شکایت به هیئت‌های اجرایی و تا یک هفته امکان اعلام شکایت به شورای نگهبان وجود دارد.
وی خاطرنشان ساخت: تنها شکایاتی موردبررسی قرار می‌گیرد که دارای مشخصات کامل شاکی یا شاکیان و امضای اصلی وی باشد و اگر غیرازاین اثبات شود مصداق افترا خواهد شد و پیگرد قانونی دارد.
طالبی در پایان سخنانش از مردم استان یزد به‌واسطه خلق حماسه‌ای درخور توجه در روز 7 اسفندماه قدردانی کرد.