هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ماجرای «گم شدن» ۴ میلیارد تومان از بانک!

ماجرای «گم شدن» ۴ میلیارد تومان از بانک!


ماجرای «گم شدن» ۴ میلیارد تومان از بانک!

رییس پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ جزییات برداشت چهار میلیارد تومان از حساب بانک خصوصی را شرح داد.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در آخرین روز خرداد ماه امسال نماینده یکی از بانک‌های خصوصی پایتخت با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت عنوان کرد که سیستم این بانک مورد هک و نفوذ قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه براساس اظهارات این نماینده، 4 میلیارد تومان از حساب این بانک برداشت شده بود، گفت: با توجه به حساسیت موضوع پرونده‌ای تحت عنوان هک و نفوذ تشکیل شد که ماموران در بررسی‌های تکمیلی دریافتند که پول بعد از کسر از حساب بانک به 125 حساب دیگر در 13 بانک متفاوت واریز شده است.
رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان پلیس فتا برای تکمیل اطلاعات خود، تست نفوذ بر روی سرور بانک انجام دادند، گفت: بررسی‌ها نشان داد هکی بر روی سرور بانک انجام نشده است و با رد ادعای نفوذ، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد.
کاکوان با بیان اینکه تحقیقات ادامه داشت و در همین راستا نیز اقدامات قانونی برای شناسایی صاحبان 125 حساب واریزی آغاز شد، گفت: تحقیقات تکمیلی نشان داد که خطای کارمند بانک موجب این حادثه شده است.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که کارمند بانک با تایپ اشتباهی کد ملی و مبلغ حساب موجب رخداد این خطای بزرگ شده است، گفت: با اینکه ظرف 4 روز از ورود این پرونده به سیستم رسیدگی، این پرونده کشف شد، اما کارمند بانک به دلیل تخلف صورت گرفته به مقام قضایی معرفی و تحویل داده شد.
کاکوان در پایان با بیان اینکه کارمندان بانک به دلیل حجم بالای جابه‌جایی پول باید دقت لازم را لحاظ کنند، گفت: مسئولان فنی بانک نیز می‌توانند با طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری جدید احتمال خطای انسانی را کاهش دهند.