هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

لوک قرمز زیباترین شتر بافق شد

لوک قرمز زیباترین شتر بافق شد



به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، در ششمین روز جشنواره تابستانی بافق ، با داوری شترهای زیبا در مسابقه لوک برتر عنوان زیباترین شتر بافق به لوک قرمز با مالکیت محمدرضا کریمی تعلق گرفت.
دبیر جشنواره تابستانی شهرداری بافق با بیان اینکه مسابقه لوک برتر برای اولین بار در استان یزد در کمپ گردشگری شن و شادن انجام شد گفت: در این مسابقه 15 لوک برای کسب عنوان شتر زیبا با هم به رقابت پرداختند که از این میان سه شتر زیبا با انتخاب داوران انتخاب شد.
اسرافیل پناهی افزود: لوک سیاه با مالکیت حسنی نژاد و لوک سفید با مالکیت حقیقت به ترتیب به عنوان عنوان دوم و سوم شتر زیبا در این رقابت را از آن خود کردند.
وی بیان داشت : شاخص هایی چون ، طول گردن ، ارتفاع و طول کوهان ، ظرفیت غذایی و حجم شکم ، ارتفاع دست و پا ، طول عضلات و ... در انتخاب شتر زیبا در نظر گرفته شد .
دبیر برگزاری جشنواره تابستانی بافق خاطر نشان کرد: شترهای شرکت کننده در این رقابت نژاد بومی و بلوچی هستند .
پناهی تصریح کرد : هدف از برگزاری این مسابقه علاوه معرفی ویژگی های شتر توسعه صنعت گردشگری و ایجاد فضای شور و نشاط برای شهروندان بافقی است .
دبیر جشنواره تابستانی شهرداری بافق گفت: موقعیت مناسب و ظرفیت ها ی گردشگری شهرستان بافق زمینه مناسبی برای برگزاری مسابقات شترهای زیبا فراهم کرده است .