هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فولاد بافق به بار نشست

فولاد بافق به بار نشست



به گزارش هفته نامه افق کویر، سيد محسن ابوئی، مدير عامل و عضو هيئت مديره مجتمع فولاد و آهن بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر از افتتاح کارخانه نورد میلگرد 550 هزار تنی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بافق خبر داد.
وی در این باره گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله) پیرامون نهضت مبارزه با خام فروشی است و نيز تأکید ایشان بر اجرايی شدن اصل44 قانون اساسی، بر همین اساس با عنايت به اهمیت اقتصاد مقاومتي، همچنین دستور رياست محترم جمهور، آقای دکتر روحاني، جهت انجام كار و فعاليت مضاعف صنعتگران و وجود معادن غنی سنگ آهن در اين شهرستان همچنین موقعيت ويژه اقتصادي اين منطقه، در كارگروه تخصصی مجتمع فولاد، به اين نتيجه رسيديم.
وی افزود: با کمک تجربه هاي پيشين توانستیم در حوزه هاي مختلف مرتبط با فولاد در شهر بافق حضور پيدا كرده و مثمر ثمر باشيم. به همین دلیل با همراهی گروه هاي مختلف تخصصی توانستيم قدم های اوليه براي راه اندازی و احداث مجموعه فولادی اين شهرستان برداريم.
وی تصریح کرد: با عنايت به اين نكته مهم كه شهرستان بافق در مركز جغرافيايی كشور قرار گرفته و دسترسی به تمام نقاط كشور به سهولت امكان پذير است و نیز امكانات زير بنايی و مهمی از جمله همجواری با جاده ترانزيت و نيز راه آهن در اين بخش فراهم گردیده، امكان صادرات كالای نهايی به راحتی قابل دسترس است.
 ابویی افزود: در اين سالها مجتمع فولاد بافق در حوزه هاي گوناگون با توجه به برنامه های از پيش تعيين شده، فعاليت های مهمی انجام داده و كليه اقدامات انجام شده در اين طرح با بهره گيری از بهترين نيروها و امكانات و تجهيزات در سطح كشوری و بين المللی انجام شده است.
وی تصریح کرد: در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق توانستيم برنامه احداث يك زنجيره كامل فولاد شامل گندله سازی 5 ميليون تنی،کارخانه احیاء و کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع را شروع كرده و در مرحله اول كارهاي زيربنايی را انجام و در مدت 7 ماه ركورد جديدی را در كشور ثبت نماییم. همچنین توسعه پست برق نخلستان را با توجه به نياز مجموعه به شبكه 400 كيلو ولت و پست برق 400 به33 کیلو ولت را با همكاری برق منطقه ای يزد به اتمام رسانده و با احداث دو پست برق، همزمان به احداث خط انتقال به طول 12 كيلومتر ركورد دار عمليات اجرائی ديگر در كشور شديم. 
مدير عامل مجتمع فولاد و آهن بافق اظهار داشت: در گام دیگری واحد ذخيره و تصفيه آب، "RO" ساخته شد که تكنولوژي اين واحد از بالاترين سطح كيفيت در جهان برخوردار است، به حدي كه آب تصفیه شده براي شرب نيز قابل استفاده خواهد بود. 
وی عنوان کرد: در ادامه با برترین تكنولوژي روز "ميدركس"، دانش و فعاليت مهندسين ايرانی در حال توليد نقشه های واحد احيا هستيم. انبارهای مورد نياز با جديدترين روش های انبارداری در كشور احداث شده است. همچنین با ایجاد مركز اسناد، دسترسی به كليه اطلاعات داخلی و خارجی را آسان و ميسر كرده ایم. از سوی ديگر همزمان با اجرای اين طرح عظيم جهت تكميل نمودن زنجيره توليد فولاد، عمليات احداث كارخانه نورد میلگرد 550 هزار تنی نيز در دستور كار قرار گرفت و پس از 2 سال كار مداوم مهندسين و كارشناسان كشور عزيزمان مطابق با آخرين استانداردهای بين المللی ساخته، نصب و با حضور مهمانان کشوری و استانی و با فرمان ریاست محترم جمهور افتتاح گرديد.
سید محسن ابویی ادامه داد: حضور 300 نفر شاغل در مرحله اول مجموعه، يكي از دستاوردهای اجرای اين طرح بوده است. برای رسيدن به تمامي اهداف از قبل پيش بينی شده از جمله اشتغال مستقیم 1600 نفر،با مشكلاتی روبرو شده ايم،ولی خدای ما و همت ما بسیار بزرگتر از مشکلات است و با لطف خدا و مساعدت مسئولین کشور،باز موفق خواهیم شد.
وی اظهار داشت: ما توانستيم با توكل بر خدا و توسل بر اهل بيت عليه السلام و وجود مسئولين دلسوز در استان و شهر بافق بر مشكلات فائق آمده و هم چنان مراحل اجرائی را با سهامداران محترم ادامه داده و پيش ببريم.
ابویی تصریح کرد: هم اكنون نيز با توجه به تزريق روحيه اميد در سطح جامعه توسط دولت تدبير و اميد، به آینده اميدوارتر شديم. اين انرژي مثبت به بخش های مختلف صنعت نيز تزريق شده و ان شاا... شاهد شكوفايی هرچه بيشتر در عرصه های مختلف توليد داخلی باشيم و با كمك همديگر بتوانيم ايرانی آبادتر از قبل بسازيم و در راه خدمت به هموطنان خويش، سعادت باقيات و صالحات را برای خودمان فراهم كنيم.
وی افزود: اگر اين مجموعه به توفيقی دست پيدا كرده چيزی نيست جز، همراهی و همدلی پرسنلی ساعی، تلاشگر و كم توقع كه بسياری از اين بزرگواران روزگاری همرزمانمان در جبهه های جهاد رزمی بودند و حالا در سنگر جهاد اقتصادی، مشغول از خودگذشتگی و خدمت رسانی هستند.
محسن ابویی عنوان کرد: از اين بابت به خودم می بالم و از اين همكاری احساس آرامش مي كنم و به همه عزيزان خدا قوت مي گویم. 
مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد ادامه داد: لازم می دانم از همراهی و همكاری همه مسئولين كشوری چه در حوزه رياست جمهوری، چه در حوزه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تشكر و قدرشناسی كنم همچنین لازم مي دانم از مديرعامل محترم و اعضای هیئت مدیره بانك ملت به جهت همراهی با اين مجموعه سپاسگزاری ويژه كنم. از امام جمعه محترم به واسطه راهنماييها و توجهات خاص ايشان به مجتمع فولاد بافق و به اين حقير، قدرشناسی مي كنم. همچنین از فرماندار محترم و نمايندگان مجلس نيز به واسطه پيگيرهای فعالانه در رفع مشکلات این واحد تولیدی که موجبات اشتغال صدها نفر را فراهم نموده تشكر و سپاسگراری مي كنم.
ابویی اظهار داشت: روزی كه شنيدم رئيس جمهور محترم  فرمودند« بگذاريم كه فضا و فرصت خدمت برای همه ايرانيان كه دل در گرو اين مرزو بوم دارند، بازشود، بگذاريم كه شايستگان به ملت خدمت كنند» احساس غرور و شادی كردم، به واسطه اينكه راه های جديد و نگاهی نو در مسير خدمت رسانی به ملت شريف ايران در پيش روی سرمایه گذاران و صنعتگران قرار گرفته؛ اميدوارم بنده و همكارانم همچنان شايسته خدمت باشیم و در اين مسير پر افت و خيز با عنايت مولا و اربابم حضرت ولی عصر(عج) كه هر آنچه داریم همه از بركت دعای حضرت ايشان است، عاقبت بخير شده و مجموعه فولاد بافق در آينده ای نه چندان دور در عرصه های ملی و بين المللی بیش از پیش افتخار آفرين باشد.