هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فلاحت گستر اولین و تنها شرکت منابع طبیعی در بافق

فلاحت گستر اولین و تنها شرکت منابع طبیعی در بافق



الهام نصیرزاده| خبرنگار هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی با مژگان تیموری، مدیرعامل شرکت فلاحت گستر انجام داده است.
تیموری در رابطه با شروع کار این شرکت گفت: این شرکت اولین و تنها شرکت منابع طبیعی در بافق است؛ اما در بافق شرکت کشاورزی زیاد بوده است. 
 وی افزود: چندسال پیش طرحی پیاده شد که مقرر گردید منابع طبیعی، شرکت های تخصصی تأسیس کند تا کارهای منابع طبیعی را به این شرکت ها واگذار کنند که متشکل از دامداران، فارغ التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزان بودند این شرکت فراگیر است و تعداد آن باید بیش از 50 نفر باشد. 
 وی با بیان اینکه شرکت ما 82 عضو دارد تصریح کرد: دو الی سه سال است روی این شرکت کار کردیم در ابتدا با 10 نفر فعالیت خود را آغاز کردیم و اداره کل جلسات متعددی همرا با آموزش برای نحوه ثبت، کاربرداشتن و... برایمان می گذاشت. ما از صفر این شرکت را در سال 93 ثبت کردیم. در این شرکت فارغ التحصیل دکتری و کارشناسی ارشد هم داریم. 
وی اظهار داشت: شرکتهایی که از شهرستانهای دیگر در جلسات یزد شرکت می کنند "گرید" ندارند که شرکت ما توانسته گرید بگیرد گرید همان رتبه بندی است و گرید شرکت ما نظام مهندسی است و تفاهم نامه ای بین منابع طبیعی و نظام مهندسی می باشد. 
سال 1394 نمایشگاه گل و گیاه گذاشته بودند و ما غرفه ای گرفته بودیم و گل و گیاه توزیع کردیم که در همانجا  انگیزه ای شد برای فارغ تحصیلان کشاورزی که گلخانه تأسیس کنند در آنجا با وضعیت سم و کود – گل و گیاه بیشتر آشنا شدند و این امر موجب اشتغال زایی برای آنها شد. این شرکت همچنین کارهایی چون صدور تأییدیه مجوز آب و برق، کشیدن نقشه و ... را انجام می دهد.
وی گفت: در حال حاضر می خواهند اتحادیه ای تشکیل بدهند و تفاهم نامه ای بین منابع طبیعی و تعاون روستایی نوشته شده است که تعاون روستایی تشکیل بدهند؛ اما این صندوق و اتحادیه در حال احداث است و کارهای اولیه آن در حال انجام است؛ اما آن سهامی که باید خریداری شود و شرکت عضو شود را شرکت خریداری کرده است.
مژگان تیموری افزود: باتوجه به خشکسالی که در بافق زیاد است و دامدار باید هزینه کند و خوراک دام بگیرد ما اولین شرکتی بودیم که با حمایت منابع طبیعی جو یارنه ای را بین دامداران توزیع می کنیم و دامداران به خاطر هزینه کمتر بیشتر استقبال می کند.