هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فضای مجازی تهدیدی در کمین نسل جوان و نوجوان

فضای مجازی تهدیدی در کمین نسل جوان و نوجوان



طرح قاضی مدرسه با حضور دانش آموزان دخترانه مقطع تحصیلی متوسطه در محل دبیرستان نمونه دولتی خلیج فارس مروست انجام شد .
رئیس دادگاه عمومی بخش مروست در جع دانش آموزان دختر مقطع متوسطه مروست افزود : تکنولوژی های جدید که به منظور آسایش و راحتی بیشتر بشر طراحی ، اختراع و راه اندازی می شوند به همراه خود آسیب های اجتماعی نوظهور را می آورند.
مرتضی حدادزاده هدف طرح قاضی مدرسه را آگاه سازی گروه های سنی شاغل به تحصیل از خطرات درکمین این گروه سنی ، بزه دیدگی و مسئولیت پذیری و قانون مداری ذکر کرد و اظهار داشت : در گام اول در مورد آشنایی با آثار مخرب شبکه های اجتماعی و آسیب های ماهواره برروی نوجوانان و ضرورت حفظ حریم با جنس مخالف و بیان نمونه های از اعتماد های بی جا و سوءاستفاده از این اعتمادها بیان می شود.
این مقام قضایی بر ضرورت هوشیاری در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی تأکید کرد و ابراز داشت : افراد بیمار و فرصت طلب در شبکه های اجتماعی به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند که باید این مسئله مدنظر نوجوانان قرار گیرد.
وی مهمترین آسیب شبکه های مجازی را فرصت سوزی و اتلاف وقت دانست و گفت : برای قشر دانش آموز که باید با اهتمام در مسائل درسی و برنامه ریزی برای آینده ، بیشترین وقت را صرف کنند و دغدغه خود را به این موضوع قرار دهند ، شبکه های اجتماعی بیشترین ضربه را می زند و بیشترین وقت را از آنان تلف می کند.
رئیس دادگاه عمومی بخش مروست خاطرنشان کرد : بدیهی است اکثر تکنولوژی های جدید و همچنین نرم افزار های اجتماعی جهت استفاده مفید ساخته و منتشرمی شوند و بدون تردید قصد اکثر استفاده کنندگان نیز ، استفاده از جنبه های مفید است اما دام ها و ترفندهای افراد بزه کار ، این فضا را برای افراد به ویژه نسل جوان ناامن می کند.
حدادزاده در خصوص برخورد قانون با مجرمین نیز گفت : دستگاه قضایی با مجرمین فضای مجازی نیز برخورد قاطع قانونی خواهد داشت و اجازه نمی دهد کسی امنیت روانی و اجتماعی مردم را به هر طریقی به هم بزند.
شایان ذکر است این برنامه که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان و مربیان آموزشگاه مواجه شده بود با سئوالات پر شمار دانش آموزان پیرامون مسائل حقوقی و قضایی جرائم در فضای سایبر و مجازی همراه بود.