هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فضای مجازی بلای جوانان و جامعه امروز

فضای مجازی بلای جوانان و جامعه امروز



رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کویر در جلسه ای که پنج شنبه هفته گذشته، به مناسبت تجلیل از زحمات و تلاش های قضاوتی و معارفه شمس به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد که با حضور حبیبی، ریاست دادگستری کل استان و حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.
 حبیبی در ابتدا به جایگاه و نقش مهم نهاد دادسرا و دادستان در قانون و مسئولیت سنگینی که در مراحل مختلف پرونده های کیفری و جزایی از زمان وقوع جرم تا زمان رأی قطعی اشاره نمود و در ادامه حجت الاسلام محمد جعفر منتظری بیان کرد :کسب دستاوردهایی دستگاه قضایی مستلزم همکاری دستگاهی مختلف اجرایی و نظامی است. 
وی گفت: بنا به فرمایش حضرت علی(ع) دادستان باید استوار محکم و مقتدر باشد و در عین حال نرم خو نیز هم باشد. پیگیری مستمر و بخشش از دیگر ویژگی های دادستان از قول حضرت علی(ع) است 
منتظری مطالبه گری از مسئولیت اجرایی را از جمله مهمترین ویژگی دادستان دانست و بیان کرد: دادستان با توجه به وظایف حساسی که قانون به عهده وی گذاشته است از ابتدا تا پایان باید از حقوق آحاد جامعه و مظلومیت دفاع کند. 
این مقام قضایی در ادامه حراست از حقوق عمومی را از دیگر رسالت های دادستان عنوان کرد و گفت: قانون اخیراً وظایف دادستان های مرکز استان و شهرستان ها در حراست از حقوق عمومی به طور شفاف مشخص و تعیین و تبین شده است.
وی با بیان این که دادستان در برابر حقوق مردم مسئول هست گفت: متأسفانه در برخی از موارد مدیرانی که باید خود حامی حقوق مردم باشند در سو استفاده برخی از سود جویان مشارکت می کنند. 
دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: دستگاه های امنیتی، دستگاه های اجرایی و نظارتی و نیروی انتظامی در حراست از حقوق عمومی جامعه ضابط قوه قضائیه هستند. 
منتظری، عدم اجرای دقیق قانون را از جمله مشکلات دستگاه قضایی برخی از امور دانست و گفت: مسئول باید بداند که تمام عزت، جایگاه و اعتبار خودشان را در قبال رعایت و اجرایی قانون دارند. 
وی تأکید کرد :دادستان های سراسر کشور بدون هیچ گونه اغماض و چشم پوشی با تمام قوا نسبت به برخورد با متخلفین و متجاوزان به حقوق عامه اقدام کنند .
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه های قوه قضاییه است گفت: امروز یکی از مهمترین آسیب های وارده به جامعه از سوی فضایی مجازی وارد می شود 
منتظری ساماندهی فضایی مجازی را ضروری دانست و بیان کرد : برخورد با آسیب های مجازی توسط قوه قضاییه نیازمند دسترسی به زیر ساخت های لازم است که در دسترس قوه قضاییه نیست. 
دادستان کل کشور با بیان این که امروز فضای مجازی به بلایی برای جوانان و جامعه ما تبدیل شده است گفت: فضایی مجازی با جذابیت های مختلف کودکان ما را هم درگیر کرده است 
وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد بحران ساماندهی فضایی مجازی در کشور افزود: در هر زمینه ای که برای مردم مشکلی ایجاد می شود نظام برای رسیدگی به امور مردم ستاد بحران تشکیل می دهد و حال که دشمن تمام توان خود را در عرضه فضایی مجازی به میدان آورده است باید با تشکیل ستاد بحران، عزم مسئولین و همراهی آنان برای مقابله با آفات این فضا جلب گردد.
منتظری با اشاره به دو انتخابات بزرگ در سال جاری اظهار داشت: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم هستیم که باید بیش از پیش برگزاری انتخابات سالم، شاد و پرشکوه و به دور از هر گونه تخلف برنامه ریزی کرد. 
این مقام قضایی با بیان این که دشمن در حال توطئه علیه امنیت انتخابات است تصریح کرد: ایجاد فضایی آرام از جمله مهمترین رسالت مسئولین و دست اندرکاران نظام است. 
وی برخورد با مجرمان از هر حزب و گروه را مهمترین رسالت دستگاه قضایی دانست و دستگاه قضایی برخورد با تمام متخلفان سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و به موقع نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام می کند. 
دادستان کل کشور تأکید کرد: دستگاه قضایی بدون دلیل و مدرک با هیچ کس برخورد نمی کند و به هیچ عنوان مقام مسئولیت و وابستگی به حزب و گروه مانع اقدام به موقع آن نمی شود.